۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی دانش بنیان‌ها استفاده می‌کنیم
وزیر اقتصاد:

از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی دانش بنیان‌ها استفاده می‌کنیم

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از همه ابزارهای تجهیز منابع به ویژه بازار سرمایه برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کنیم.

به گزارش بازار، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در نشست خبری عرضه اولیه تپسی به عنوان نخستین استارت آپ در بازار سرمایه گفت: در خصوص تامین مالی کسب و کارهای نوآورانه و فناورانه اقدامات قابل دفاعی انجام شده است، اما در سایر مراحل با تنگنا مواجه هستیم.

او گفت: سعی می‌کنیم از ابزارهای مالی مختلف از جمله اعتبار مالیاتی برای این کسب و کارها استفاده کنیم و در ماه‌های آینده روزهای بهتری را برای این کسب و کارها شاهد باشیم.

وزیر ارتباطات نیز در این مراسم گفت: آی سی تی زیر ساخت توسعه کشور در همه بخش هاست و با دولت هوشمند و الکترونیک بسیاری از مشکلات اقتصادی را می‌توان حل کرد.

او افزود: امیدواریم با توسعه کسب و کارهای جدید و فناورانه سهم این کسب و کارها از تولید ناخالص داخلی طی سه سال آینده از ۶ درصد کنونی به ۱۰ درصد برسد.

ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: استارتاپ‌هایی در حوزه‌های بیوتکنولوژی نانو و سلول‌های بنیادی وارد بازار سرمایه خواهند شد.

وی گفت: باید روش‌های تامین مالی این بنگاه‌ها تغییر کند.

ستاری افزود: قانون جهش تولید دانش بنیان‌ها که یک ماه از ابلاغ شده یک تغییر روش است و جهت گیری ۲۰ سال آینده را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۵۶٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha