۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
افزایش ۱.۱۱ درصدی قیمت نفت برنت| احتمال افزایش قیمت تا ۱۳۱ دلار وجود دارد
تحلیل بازار نفت؛

افزایش ۱.۱۱ درصدی قیمت نفت برنت| احتمال افزایش قیمت تا ۱۳۱ دلار وجود دارد

قیمت نفت خام برنت امروز بار دیگر با افزایش قیمت مواجه شد که ناشی از افزایش نگرانی های جهانی در خصوص عرضه این محصول حیاتی بوده و همچنان بر پیش بینی های مربوط به صعودی بودن قیمت دامن میزند.

به گزارش بازار، قیمت نفت خام برنت امروز بار دیگر با افزایش قیمت مواجه شد که ناشی از افزایش نگرانی های جهانی در خصوص عرضه این محصول حیاتی بوده و همچنان بر پیش بینی های مربوط به صعودی بودن قیمت دامن میزند. در حالی که جنگ اوکراین چهارمین ماه خود را پشت سر می گذارد، قیمت نفت برنت امروز در بازارهای جهانی ۱.۱۱ درصد افزایش یافت.

روسیه با ممنوعیت واردات نفت خام اروپا مواجه بوده و کاهش تولید از میادین نفتی لیبی نگرانی های عرضه را تشدید کرده است. محمد عون وزیر نفت لیبی می گوید تولید نفت در این کشور در سال گذشته ۹۲ درصد کاهش یافته است.

همچنین تلاش برخی از اعضای برجسته کارتل اوپک برای دستیابی به اهداف قیمت مدنظر خود، به پیش بینی های صعودی قیمت نفت خام برنت دامن می زند.

از سوی دیگر، چین همچنان بر ادامه سیاست «کووید صفر» تاکید داشته که بر اساس آن، حتی کشف تعداد انگشت شماری از موارد ابتلا به کرونا در این کشور احتمال اعمال محدودیت های گسترده و شکلب گیری مجدد قرنطینه های سخت گیرانه را در پی دارد. با توجه به اینکه فدرال رزرو قرار است تصمیم خود را در مورد نرخ بهره در روز چهارشنبه اعلام کند، نشانه هایی وجود دارد که قیمت کالاها ممکن است همزمان با اعلام افزایش نرخ بهره بانکی، با شوک قیمت مواجه شود. علاوه بر این، انتظار می‌رود ژئوپلیتیک و وضعیت کرونا در چین تأثیر طولانی‌تری بر قیمت بخش انرژی داشته باشد.

همچنین در داخل ایالات متحده نیز درخواست هایی از سوی برخی سیاستمداران این کشور مطرح شده که دولت بخشی از ذخایر استراتژیک نفت خام خودرا به منظور کاهش بی سابقه قیمت بنزین در این کشور آژاد نماید که در صورت عملی شدن این درخواست، شاهد کاهش بیشتر ذخایر استراتژیک نفت در این کشور خواهیم بود.


پیش بینی تکنیکال قیمت نفت خام برنت

افزایش ۱.۱۱ درصدی قیمت نفت برنت| احتمال افزایش قیمت تا ۱۳۱ دلار وجود دارد

همانطور که در نمودار بالا ملاحظه می فرمایید، حرکت شکست مثلث متقارن هنوز تکمیل نشده و دلیل آن هم این است که حرکت قیمت به سمت شمال در مقاومت ۱۲۳.۶۱ متوقف شده است.

برای ادامه حرکت به سمت مقاومت ۱۳۱.۸۶ دلار (بالاترین قیمت ۹ مارس) این مانع باید برداشته شود. بالاتر از این سطح، هدف جدیدی به سمت شمال در ۱۳۸.۱۰ مشاهده می‌شود که بالاترین میزان قیمت نفت برنت در تاریخ ۷ مارس ۲۰۲۲ است. دستیابی به این نقطه قیمت حرکت اندازه‌گیری شده مثلث را تکمیل می‌کند.

از طرف دیگر، رد شدن در ۱۲۳.۶۱ دلار و به دنبال آن یک عقب نشینی، حمایت ۱۱۴.۰۳ (کمترین سطح ۲۳ مارس) را هدف قرار می دهد. این حرکت در نتیجه شکست خط روندی است که کف‌های ۲۰ می را به ۱۳ ژوئن ۲۰۲۲ متصل می‌کند. بنابراین، تمدید حرکت اصلاحی، به شکست نقطه ۱۱۴.۰۳ دلار نیاز داشته و پایین‌ترین حد قیمت در ۵ می را در نقطه ۱۰۹.۵۸ دلار هدف قرار می‌دهد. پایین ترین سطح ۱۹ می در ۱۰۶.۱۱ هدف نزولی بعدی است و پس از آن قیمت روانی ۱۰۰.۹۲ قرار دارد.

کد خبر: ۱۵۶٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha