۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
­صدور مجوز عبور وسایل نقلیه خارجی از ترکمنستان؛ با شرایط خاص

­صدور مجوز عبور وسایل نقلیه خارجی از ترکمنستان؛ با شرایط خاص

در پی پیگیری‌های وزارت امور خارجه، وزارت خارجه ترکمنستان اجازه عبور ترانزیتی وسایل نقلیه خارجی را به همراه راننده از ۱۱ خرداد امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط خاص صادر کرد.

به گزراش بازار، بر اساس اعلام آژانس حمل و نقل و ارتباطات کابینه وزرای ترکمنستان رانندگان خارجی هنگام ورود به نقطه عبور از مرز دولتی درصورت انجام این اقدامات از گذراندن قرنطینه معاف هستند: ارائه کلیه مدارک لازم برای ثبت پروسه‌های عبور ترانزیتی و ضدعفونی کردن آن، گذر وسیله نقلیه از دستگاه ضدعفونی، انجام تست فوری کووید ۱۹ و دریافت مجوز عبور ترانزیتی براساس نتیجه آن. ارائه مدرک رسمی واکسیناسیون کووید ۱۹ (حداکثر ۴۲ روز بعد از آخرین واکسیناسیون)، ارائه مدرک رسمی تأییدکننده وجود آنتی بادی کووید ۱۹ و ارائه مدرک رسمی انجام تست کووید ۱۹ و نتیجه منفی آن حداکثر ۷۲ ساعت بعد از صدور به مراجع ذی‌صلاح.

براساس اعلام این آژانس، عبور ترانزیتی در قلمرو ترکمنستان بدون تماس با مردم بومی و به صورت یک ستون همراه با خودروی پلیس راه ویژه در مسیر از قبل تعیین شده و مشخص‌شده در نقشه راه ویژه انجام خواهد شد. علاوه بر این، تردد فقط در روشنایی روز از ساعت ۸ به وقت محلی انجام خواهد شد و به هنگام تردد ستون، راننده حق توقف و پایین آمدن از وسیله نقلیه را بدون کسب اجازه ندارد.

به گفته آژانس حمل و نقل و ارتباطات کابینه وزرای ترکمنستان، در مسیر تردد ستون، ایستگاه‌های توقف برای استراحت وجود دارد که در آن‌ها امکان تعمیر، سوخت‌گیری و خرید مواد غذایی در نظر گرفته شده است. خروج بدون مجوز از این ایستگاه‌ها برای رانندگان ممنوع است.

کد خبر: ۱۵۶٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha