۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
عزم جدی دستگاه‌ها برای برخورد با قاچاق کالا

عزم جدی دستگاه‌ها برای برخورد با قاچاق کالا

معاون مدیرکل امور مقابله و رصد مالی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از عزم جدی دستگاه‌ ها برای برخورد با قاچاق به ویژه کالاهای اساسی خبر داد.

به گزارش بازار، سعید نیرومند، با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای رصد و مقابله با خروج کالا گفت: در حال حاضر با کمک همه دستگاههای عضو ستاد با هرگونه خروج غیر قانونی کالا مخصوصا کالاهای اساسی برخورد می‌شود.

وی افزود: البته بیشترین خروج این کالاها زمانی بود که یارانه دولتی برای آن‌ها تخصیص پیدا می‌کرد و افزایش نرخ ارز و گرانی این محصولات در خارج از مرز این میل را ایجاد کرده بود که کالا خارج شود.

معاون مدیرکل امور مقابله و رصد جریان مالی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برای اولین بار در سال ۹۷ و ۹۸ بود که موضوع قاچاق دام زنده از کشور مطرح شد که به دلیل قیمت حدودا ۴ برابری در بیرون از مرزها مورد توجه قرار داشت.

نیرومند با بیان اینکه در دوره‌های مختلف موضوع خروج غیر قانونی گندم هم وجود داشته که بر اساس افزایش قیمت ارز و همچنین تغییرات اقتصادی که در کشورهای مقابل وجود انجام می شد افزود: حتی پیش از این نیز موضوع قاچاق سوخت وجود داشت، اما به طور کلی در یکی دو سال گذشته بیشتر معطوف به کالاهای اساسی و یارانه‌ای می‌شد.

وی راهکار اساسی مقابله با این گونه اقدامات غیر قانونی ر ا ایجاد سامانه‌های ثبت و سازو کارهای نظارتی دانست و گفت: با ایجاد این سامانه ها، نظارت بر چرخه تولید و عرضه بیشتر شده و زمینه خروج کالاهای اساسی از بین می‌رود.

کد خبر: ۱۵۶٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha