۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۷
اقتصاد انگلیس در معرض رکود

اقتصاد انگلیس در معرض رکود

مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد اقتصاد این کشور با شدیدترین فشار از دهه ۱۹۵۰ میلادی روبروست و اگر دولت دست به کار نشود، در فصل تابستان این اقتصاد با رکود روبرو می‌شود.

به گزارش بازار، مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد اقتصاد این کشور با شدیدترین فشار از دهه ۱۹۵۰ میلادی روبروست و اگر دولت دست به کار نشود، در فصل تابستان این اقتصاد با رکود روبرو می‌شود.

مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد پس از این که تولید ناخالص داخلی در این کشور در ماه مارس یک دهم درصد کم شد، در ماه آوریل نیز ۳ دهم درصد کوچک شد و بدین ترتیب، خطر رکود، اقتصاد انگلیس را تهدید می‌کند.

کارشناسان اقتصادی در انگلیس برآورد می‌کنند رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه منتهی به پایان ماه آوریل، یک دهم درصد شود. کنفدراسیون صنعت انگلیس (Confederation of British Industry) هشدار داده است اگر دولت توافق با اتحادیه اروپا را بر سر مرز ایرلند شمالی لغو کند، جنگ بازرگانی انگلیس با اتحادیه اروپا آغاز می‌شود که اقتصاد این کشور را باز هم بیش‌تر با اختلال مواجه خواهد کرد.

کنفدراسیون صنعت انگلیس به هیات دولت انگلیس هشدار داده است مردم این کشور با بیش‌ترین کاهش درآمدی از دهه ۱۹۵۰ میلادی روبروشده اند و هرگونه جنگ بازرگانی با اتحادیه اروپا، بر وخامت اوضاع می‌افزاید.

روزنامه گاردین نیز نوشت: در حالی که هزینه‌های زندگی در انگلیس به بحران مبدل شده، اقتصاد این کشور نیز دچار مشکل است. گاردین افزود: سه بخش اصلی اقتصاد انگلیس، ۸۰ درصد از اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهند که در ماه آوریل، از رشد افتادند.

با افزایش صورتحساب انرژی و بالا رفتن میزان تورم، تولید ناخالص داخلی به ویژه در بخش‌های اصلی صنعت، خدمات و ساخت و ساز، رو به کاهش گزارش شده است.

ریچل ریوز (Rachel Reeves)، وزیر خزانه داری در دولت سایه انگلیس با استناد به امارهای اقتصادی گفت: شرایط بسیار نگران کننده است و به مشکلات خانوارها در این کشور می‌افزاید. وی افزود مردم هم اکنون نیز نگران وضع مالی خود و آینده اقتصاد این کشورند.

ریشی سوناک (Rishi Sunak)، وزیر خزانه داری انگلیس در واکنش به انتقادها گفته همه کشورهای جهان، با کاهش رشد اقتصادی روبروشده اند و تورم بالا یا رکود اقتصادی، فقط در انگلیس نیست.

این در حالی است که بر اساس گزارش نهادهای ناظر بین المللی انگلیس دارای ششمین اقتصاد بزرگ جهان است.

کد خبر: ۱۵۶٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha