۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
انتقال پترومیانکاله حق مردم مازندران را ضایع می‌کند
نماینده مردم ساری در گفتگو با بازار؛

انتقال پترومیانکاله حق مردم مازندران را ضایع می‌کند

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس نسبت به انتقال پتروشمی میانکاله از استان واکنش نشان داد و گفت: این کار حق مردم استان را ضایع می کند.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با اشاره به مجتمع پتروشیمی در استان باید با الزامات محیطی زیست و ارزیابی دقیق اجرا شود، نسبت به انتقال پتروشیمی به استان همسایه انتقاد کرد.

وی افزود: میحط زیست با تدبیر نادرست خود در شرایط حساس کنونی سبب و زمینه ساز بروز اختلاف بین مردم می شود درحالی که مردم استان نسبت به انتقال پتروشیمی از استان به استان دیگر گلایه دارند.

وی ادامه داد: انتقال پتروشیمی به استان دیگر وجاهت قانونی ندارد و محیط زیست جز ارزیابی محیطی زیستی وظیفه دیگری ندارد و اگر محل احداث پروژه پتروشیمی دارای اشکالاتی باشد باید به مکان دیگری در استان منتقل شود.

زارعی از محیط زیست خواست تا حق مردم استان را در داشتن پتروشیمی ضایع نکنند و گفت: محیط زیست مراجع انتقال نیست و با این حال چرا دستور توقف ساخت سد فینسک را صادر نمی کند.

این نماینده مجلس با اظهار این که ساخت سد فینسک هزاران میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی و محیط زیست وارد می کند، افزود: محیط زیست می خواهد آب پتروشیمی را از این سد تامین کند.

کد خبر: ۱۵۵٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha