۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
تولید کالای بدون شناسه تقویت قاچاق در کشور است/ نظارت جدی بر انبارهای کالا در قزوین
استاندار قزوین:

تولید کالای بدون شناسه تقویت قاچاق در کشور است/ نظارت جدی بر انبارهای کالا در قزوین

قزوین- استاندار قزوین گفت: نظارت جدی بر انبارهای کالا در قزوین مهم ترین و شاید نخستین گام جدی برای مبارزه با کالای قاچاق در سال «جهش تولید» در قزوین است.

به گزارش خبرگزاری بازار از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور  بعد از ظهر چهارشنبه در اولین نشست کارگروه قاچاق کالا و ارز استان قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه در سالیان گذشته تلاش های زیادی برای مبارزه با قاچاق کالا در کشور انجام شده است اما امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال «جهش تولید» نام گرفته است باید عزمی همگانی و تلاشی چندین برابر برای مدیریت این مسئله در کشور صورت گیرد.

وی گفت: مبارزه با قاچاق کالا به عنوان یکی از اصلی ترین تهدیدات تولید داخلی به صورت جدی باید انجام پذیرد و استان هایی نظیر قزوین که تولیدات خوبی در حوزه صنعت دارند نیز باید تلاش کنند تا با استفاده از شناسه های معتبر تولید در جهت مبارزه با قاچاق کالا گام بردارند.

استاندار قزوین گفت: کالای بدون شناسه تولید با کالای قاچاق برابر است چرا که اصالت و ریشه تولید کالا مشخص نیست از این رو نباید اجازه دهیم که تولید کالای بدون اصالت و شناسنامه فضا را برای ورود کالای قاچاق فراهم کند.

جمالی پور بیان کرد: تمامی کالاهای تولیدی باید با شناسه تولید و شناسنامه دقیق وارد بازار شود تا شناسایی و تشخیص کالای قاچاق و کالای داخلی برای آحاد مردم راحت باشد.

وی بیان کرد: مردم نیز باید در این مسیر ما را همراهی کنند چرا که احتمالا تا امروز به اهمیت مدیریت درست در این زمینه پی برده اند و میدانند که اگر بخواهیم اقتصادی قوی و اشتغالی پایدار داشته باشیم نیازمند تولید ملی هستیم و با وجود کالای قاچاق تحقق این اهداف امکان پذیر نیست.

استاندار قزوین عنوان کرد: برای مبارزه با کالای قاچاق در استان هایی نظیر قزوین نیازمند نظارت و بازرسی درست بر انبارهای شهر هستیم و از این باید بانک اطلاعاتی کامل و جامعی از انبارهای کالا در اختیار دستگاه های مسئول قرار گیرد.

جمالی پور تصریح کرد: بر همین اساس تمامی انبارهای کالای استان قزوین باید شناسنامه دار شوند تا نظارت بر کالاهای موجود و انبار شده در آن برای مسئولین در استان تسهیل و زمینه سوء استفاده از میان برداشته شود.

وی عنوان کرد:اگر میخواهیم جهش تولید محقق شود باید بتوانیم با جدیت جلوی قاچاق کالا و ارز را بگیریم و با ارتقاء کیفیت کالاهای ایرانی بتوانیم مسیر خدمت را برای تویلد کنندگان باز کنیم.

استاندار قزوین گفت: تشکیل کارگروه های مبارزه با قاچاق کالا به عنوان اقدامی ارزشمند در استان ها توانسته طی چند سال اخیر بر کنترل قاچاق کالا در کشور اثر گذار باشد.

جمالی پور خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه فرهنگی نیز باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد چرا که قطعا تا فرهنگ مصرف درست در کشور بهینه نشود نمیتوان انتظار داشت تا مردم در مقابل کالای قاچاق ایستادگی کنند.

کد خبر: ۱۵٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha