۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷
افزایش نرخ مصالح ساختمانی| خریدهای سرمایه ای بازار مسکن پدیدار شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش نرخ مصالح ساختمانی| خریدهای سرمایه ای بازار مسکن پدیدار شد

گرگان- مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور از افزایش قیمت نهاده های ساختمانی خبرداد و گفت: تورم ماهیانه مسکن به حدود دو برابر نرخ تورم عمومی رسیده و سبب شده تقاضای خرید سرمایه‌ای افزایش یابد.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: سال گذشته به دلیل حرکت بازار مسکن در محدوده کمتر از نرخ تورم، رغبت به خرید کاهش یافته بود که باعث ایجاد تقاضای پنهان شده و این عمل در ماه های اسفند و اردیبهشت هم بروز یافت.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: هم‌ اکنون تورم ماهیانه مسکن به حدود دو برابر نرخ تورم عمومی رسیده که باعث شد تقاضای سرمایه‌ای برای خرید ملک انگیزه پیدا کند.

وی بیان کرد: سال گذشته در مجموع بازار مسکن کم‌رمق بود و علی‌ رغم کمبود واحدهای مسکونی رغبت به خرید دیده نمی‌شد و در واقع تقاضای پنهانی را داشتیم که به شکل ایجاد شتاب در اسفند و اردیبهشت خود را نشان داد و مجددا خریداران مسکن انگیزه ورود پیدا کردند که البته خریدهای سرمایه‌ای پررنگ‌تر از مصرفی بود.

مرتضوی همچنین با اشاره به افزایش قیمت ها ادامه داد: در سال جاری با افزایش دستمزدها شاهد افزایش قیمت تمام شده مسکن بودیم که پیش‌بینی‌ها حکایت از آن داشت این مساله به صورت مستقیم در قیمت‌های تولید مصالح ساختمانی تاثیرگذار خواهد بود که همین اتفاق هم افتاد.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان گفت: نرخ نهاده‌های ساختمانی در بازار طی هفته‌های اخیر حدود ۱۲ درصد افزایش یافت و برخی کارخانجات قیمت محصولات خود را تا ۲۰ درصد افزایش داده اند.

وی عنوان کرد: شنیده می‌شود مدیران شرکت‌های تولیدی در حال انجام رایزنی‌هایی برای افزایش بیش از این مقدار هم بوده و این افزایش قیمت، سبب رشد قیمت مسکن شده و خود را در اردیبهشت ماه نشان خواهد داد.

کد خبر: ۱۵۵٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha