۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
افتتاح پروژه‌های تولیدی ادامه خواهد داشت
رئیس دفتر رئیس جمهور:

افتتاح پروژه‌های تولیدی ادامه خواهد داشت

واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور از ادامه افتتاح پروژه‌های تولیدی در کشور از طریق ویدئو کنفرانس خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، افزود:افتتاح پروژه‌های تولیدی ادامه خواهد داشت و هر هفته پروژه‌های تولیدی در سراسر کشور توسط رئیس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس و مسئولان استانی و وزیران مربوطه در محل به بهره برداری می‌رسد.
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در این روزها که همزمان با ویروس کرونا مبارزه می‌کنیم، کلیه پروژه‌های کشور بویژه پروژه‌های تولیدی نیز را با پروتکل‌های بهداشتی به سرانجام می‌رسانیم.

واعظی تصریح کرد: رهبری یک پیام بسیار مهمی را به دولت منتقل کردند، مبنی بر اینکه، همزمان که تمام تلاش‌ها در بخش سلامت کشور متمرکز شده است و برای این امر مهمِ مقابله با کرونا هم دولت، نیروهای نظامی و انتظامی و هم نهادها تلاش می‌کنند، فراموش نکنید که امسال، سال جهش تولید است و باید تلاش کنیم که پروژه‌های بزرگ به بهره برداری برسد، تولید در کشور اضافه شود.
رئیس دفتر رئیس جمهور‏‏، افزود: این موضوع را رئیس جمهور در دستور کار قرار داد که به جد به روی آن کار می‌کنیم و به همین دلیل در اولین اقدام، هفته گذشته با ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان چهار پروژه به بهره برداری رسید، فردا نیز چند پروژه داریم که فاز اول پروژه آلومینیوم جنوب در شهر لامرد که بسیار مهم است، شروع می‌شود.

واعظی در خصوص کمک کشورها به یکدیگر در زمینه بحران کرونا، خاطرنشان کرد: یک پروتکل یا یک رویه‌ای که همه کشورها به آن متعهد هستند، این است که در زمانی که کشوری با مشکلاتی مواجه شود، چه در سیل، زلزله و چه آسیب‌های اجتماعی، جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ کشورها به یکدیگر کمک می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در کرونا جلوتر از برخی کشورها بودیم، کشورهای دیگر به ما کمک کردند و اکنون که آن‌ها نیاز به کمک دارند ما به آن‌ها کمک می‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در روزهای گذشته با چند نفر از روسای کشورهای دنیا در رابطه مسائل منطقه و دوجانبه مذاکره داشت و یکی از صحبت‌ها این بود که ایران آمادگی دارد، تجربیات خود را در زمینه کرونا به دیگر کشورها منتقل کند، اما این غلط است که برخی اینگونه مراودات را گدایی دیپلماتیک بنامند و رسانه‌هایی کج سلیقگی کردند.

واعظی در ادامه با اشاره به اینکه این روزها همزمان درحال مبارزه با کرونا و تحریم آمریکا هستیم، گفت: کرونا اقتصاد کشور و دنیا را تحت تاثیر قرار داده و ببینید مصرف و نفت و بنزین چقدر کاهش داشته که رقم آن به حداقل رسیده، از طرفی تمام اقتصاد و بورس‌ها را تحت تاثیر قرار داده است لذا در چنین شرایطی فشار اقتصاد مضاعفی به اقتصاد ایران می‌آید.

وی ادامه داد: در این شرایط که ما تحریم هستیم، باید دیپلمات‌ها و رسانه‌ها این صدا را به گوش دنیا برسانند که امروز تحریم آمریکا با ویروس کرونا در ایران همنوایی می‌کند.

واعظی افزود: ما بیش از هر زمانی در داخل کشور به همبستگی نیاز داریم و مردم انصافا در این دوماه همراهی کردند و ما برای اینکه زنجیره این بیماری را قطع کنیم، بیش از گذشته نیاز به همراهی مردم داریم و برای اینکه اقتصاد کشور بیشتر لطمه نبیند برخی کسب و کارها را شروع کردیم و این به معنای این نیست که روال کشور عادی شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور درخصوص گزارش دیوان محاسبات هم گفت: ما به عنوان دولت آمادگی داریم که تمام دستگاه ذیربط با رقم و اعداد به کمیسیون مربوطه در مجلس بروند، چک کنند و نتیجه یک گزارش کامل را که ان شاالله یک گزارش شفافی است، به مردم ارائه کنند.

کد خبر: ۱۵٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha