اعضای هیات رییسه اتاق ایران به رییس جمهور چه گفتند؟
جزییات جلسه امروز فعالان اقتصادی با رییس جمهور؛

اعضای هیات رییسه اتاق ایران به رییس جمهور چه گفتند؟

نایب رییس اتاق ایران گفت: در این نشست اعضای اتاق ایران ضمن اعلام همراهی کامل بخش خصوصی در اجرای اصلاحات اقتصادی، ایفای نقش موثر اتاق بازرگانی در شکل دهی آینده اقتصاد را مورد تاکید قرار دادند.

به گزارش بازار، حسین سلاح ورزی در گفتگو با اقتصاد آنلاین با تشریح جزییات دیدار امروز فعالان اقتصادی و اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران با رییس جمهور گفت: رییس جمهور سال گذشته و بعد از اعلام کاندیداتوری برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، در اولین جایی که حضور پیدا کرده و در مورد برنامه های اقتصادی خود صحبت به میان آوردند، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بود که در آن جلسه، چارچوب فکری و دیدگاه خود نسبت به استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را مطرح و قول دادند که ارتباط خود را با فعالان اقتصادی و تشکل‌های بخش خصوصی قطع نکنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: امروز هم رییس جمهور در جلسه با اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، وقت مفصل و کافی را برای این دیدار تدارک دیده بودند و در این جلسه، رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر امور اقتصادی و دارایی، قائم مقام وزیر صمت و رییس دفتر رییس جمهور نیز حضور داشتند.

وی با بیان اینکه رییس جمهور ضمن یادآوری دیدار سال گذشته خود به عهد و وعده‌ای که با بخش خصوصی دارد هم اشاره داشتند، تصریح کرد: در ابتدای این جلسه، رییس جمهور نگاه و باور خود را نسبت به اهمیت حضور بخش خصوصی در اقتصاد ایران را یادآور شده و با حوصله فراوان، به صحبت تک تک اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران گوش دادند.

سلاح ورزی گفت: در این جلسه موضوعات مختلفی مطرح شد؛ ولی عمده‌ترین نکات حول محور جراحی اقتصادی و اصلاح ساختار اقتصاد ایران مطرح شد و موضوع ساماندهی به نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز به صورت مفصل مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: رییس جمهور در این جلسه بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت اتاق بازرگانی و بخش خصوصی برای توسعه تجارت خارجی، افزایش صادرات و موضوعات مرتبط با آن تاکید کرد و در رابطه با طرح‌های نیمه تمام و چگونگی حضور بخش خصوصی در تامین مالی، تکمیل و بهره برداری از این طرح‌ها مطالبی را عنوان کرد و بر این اساس مقرر شد تا نظرات اصلاحی اتاق و بخش خصوصی برای اصلاح آیین‌نامه‌های مرتبط، ارسال شود.

سلاح ورزی گفت: در رابطه با وعده و برنامه ای که دولت برای احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی دارد، اتاق بازرگانی اعلام آمادگی کرد تا با استفاده از ظرفیتی که در حوزه خدمات مهندسی و تولید مصالح ساختمانی در کنار تجربه خوب و انباشته ای که برای اجرای پروژه های مسکونی در سطح بین المللی در بدنه بخش خصوصی وجود دارد را در اختیار دولت بگذارد و دولت برای اجرای پروژه‌ها از آن بهره گیرد.

وی افزود: همچنین در خصوص موضوع افزایش توان تولید و برنامه‌هایی که دولت برای حوزه اقتصادی دارد، قرار بر این شد که در آینده از بخش خصوصی و اتاق نظرخواهی مستمر صورت گرفته و اتاق بازرگانی ایران، بخش خصوصی و تشکل ها نیز بتوانند در بسترسازی و زمینه سازی اجرای موفق این طرح‌ها کمک کنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: در نهایت آقای رییس جمهور تاکید ویژه‌ای بر ضرورت میدان داری بخش خصوصی در حوزه اقتصاد داشته و قول داد که جلسات خود را با فعالان اقتصادی، تشکل ها و اعضای اتاق به صورت منظم تکرار کند.

وی افزود: همچنین رییس جمهور در این جلسه در مورد ایفای نقش فعال‌تر اتاق‌های بازرگانی و اتاق های مشترک بازرگانی در تعاملات ایران با سایر کشورهای دنیا تاکید کرده و خواستار نقش آفرینی اتاق بازرگانی در سفرهای رییس جمهور، کمیسیون های مشترک یا سفرهای مقامات سیاسی به سایر کشورها دنیا شد.

به گفته سلاح ورزی، در این نشست اعضای هیات رییسه اتاق ایران نیز ضمن اعلام همراهی کامل بخش خصوصی در اجرای اصلاحات اقتصادی مدنظر دولت، ایفای نقش موثر اتاق بازرگانی در شکل دهی آینده اقتصاد ایران را مورد تاکید قرار دادند.

کد خبر: ۱۵۵٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha