۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
عزیمت ۲۴۲ زائر بیت الله الحرام از فرودگاه امام(ره) به سرزمین وحی
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام(ره) اعلام کرد

عزیمت ۲۴۲ زائر بیت الله الحرام از فرودگاه امام(ره) به سرزمین وحی

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اعلام عزیمت ۲۴۲ زائر بیت الله الحرام از فرودگاه امام گفت: عملیات حج امسال در مدت زمان۳۷ روز از امروز آغاز شده و در ۸ مرداد ماه به پایان می رسد.

به گزارش بازار، سعید چلندری سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، از اعزام ۲۴۲ زائر حج تمتع و یک نفر هم از کادر پزشکی همراه پرواز در ساعت هشت و پانزده دقیقه صبح امروز خبر داد.

چلندری در مورد مراسم بدرقه حجاج اظهار کرد:‌ هرساله اولین پرواز حجاج با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، معاونین سازمان حج زیارت، سردار ذوالقدر فرماندهی حفاظت هواپیمایی سپاه، فرماندهی پلیس فرودگاه های کشورو برخی از مسئولین و نمایندگان مجلس برگزار و حجاج بدرقه شدند.

وی با اعلام اینکه عملیات حج امسال در۳۷ روز انجام خواهد شد، گفت: عملیات رفت طی ۲۱ روز از تاریخ ۲۲ خرداد ماه آغاز شد و در تاریخ ۱۲ تیر ماه به پایان خواهد رسید و عملیات برگشت طی ۱۶ روز از تاریخ ۲۳ تیرماه آغاز و در تاریخ ۸ مرداد ماه به پایان می رسد.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد:‌ عملیات انتقال حجاج از طریق ۴۶ پرواز از فرودگاه فرودگاه امام خمینی (ره) به عربستان انجام خواهد شد که با این پروازها یازده هزار و سیصد زائر از یازده استان کشور به حج اعزام خواهند شد.

چلندری با بیان اینکه شهر فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) تلاش بسیار زیادی کرده است تا اعزام حجاج از ترمینال سلام شهر فرودگاهی به بهترین نحو انجام شود، افزود: در ترمینال سلام امسال گالری عکس راه اندازی شده است و برای اولین ۴۰ عکس ویژه از مکه مکرمه و مدینه منوره برا ی عموم به نمایش گذاشته شده است و این عکس ها فقط یک بار در حضور مقام معظم رهبری به نمایش در آمده بود.

کد خبر: ۱۵۵٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha