۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
گسترش همکاری های حمل و نقل کشور با کریدور تروسیکا

گسترش همکاری های حمل و نقل کشور با کریدور تروسیکا

دبیر کل تراسیکا در سفر به تهران خواستار بهره گیری از ظرفیت ناوگان حمل و نقل ایران برای ترانزیت کالا به آسیای میانه و اروپا شد.

به گزارش بازار، آست آصف بایوف با بیان این که جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای فعال در تراسیکا و حلقه اصلی ارتباطی آسیای میانه و اروپا است گفت: توسعه همکاری‌ها و فعال سازی برنامه‌های تراسیکا از مسیر جمهوری اسلامی ایران با هدف کاهش هزینه‌های حمل و نقل و ترددهای مرزی به منظور بهینه کردن فعالیت‌ها از اهداف سفرش به ایران است.

آصف بایوف از تشکیل کارگروهی برای ساده‌سازی تشریفات عبور کالا با حضور همه ارگان‌های ذیربط خبر داد و افزود یکی از برنامه‌های اولویت‌دار تراسیکا ایجاد پلتفرم دیجیتالی واحد برای تمامی کشورهای عضو است که شرح خدمات فنی آن در حال آماده سازی است.

آصف بایوف با اشاره به اهمیت ظرفیت ناوگان ایران برای حمل و نقل منطقه‌ای راه‌اندازی سرویس رو-رو در دریای خزر را از اولویت‌های مورد توجه تراسیکا عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم در دیدار با دبیرکل تراسیکا بر توسعه همکاری‌های حمل و نقل بین المللی جاده‌ای با کشورهای عضو این کریدور تاکید کرد.

داریوش امانی در این دیدار حذف یا کاهش تعرفه و عوارض نامتعارف برخی کشورهای عضو تراسیکا را بر ناوگان جاده‌ای بین المللی به منظور تحقق چشم انداز مفهومی کریدور تراسیکا خواستار شد.

تراسیکا یک کریدور حمل و نقل بین‌المللی است که اتحادیه اروپا و ۱۲ کشور عضو اروپای شرقی، قفقاز و منطقه آسیای مرکزی را شامل می‌شود.

هدف این کریدور تقویت روابط اقتصادی، تجارت و حمل و نقل در مناطق حوزه دریای سیاه، قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی است.

کد خبر: ۱۵۵٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha