۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی در حوزه نرم‌افزاری آب و برق
وزیر نیرو تأکید کرد

حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی در حوزه نرم‌افزاری آب و برق

محرابیان، وزیر نیرو با حضور در دفتر وزیر علوم، از نزدیک مسائل و مشکلات دانشگاه‌های کشور در رابطه با موضوعات مربوط به وزارت نیرو را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش بازار، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در این دیدار که با حضور محمدعلی زلفی‌گل و برخی روسای دانشگاه‌های کشور صورت گرفت با اشاره به اهمیت موضوع علم و دانش گفت: ما کشوری هستیم که در تولید علم، رتبه سوم جهان را داریم ولی در حوزه فناوری و تولید ثروت از علم، راه ناپیموده بسیار داریم.

وی افزود: در حوزه آب و برق شاهد رشد خوبی در سال‌های بعد از انقلاب در موضوعات سازه‌ای، ساخت تجهیزات و قطعات بوده‌ایم، اما در موضوعات نرم‌افزاری این حوزه، اشکالات بسیار داریم و تمرکز در پژوهش‌ها روی این موضوعات می‌تواند راهگشای بسیاری از تنگناهای کشور باشد.

وزیر نیرو در ادامه آمایش سرزمین، ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا در موضوع آب و برق، و انرژی‌های تجدیدپذیر را سه نکته مهم در موضوع پژوهش در حوزه آب و برق معرفی و تاکید کرد: در مدل‌هایی که برای حل مشکلات کشور می‌دهیم، توجه به بومی‌سازی، موضوع کلیدی و راهبردی است.

وی ۷ موضوع بهینه‌سازی مصرف، افزایش راندمان تولید، کاهش هزینه و تلفات، کاهش زمان اجرای پروژه‌ها، خودکفایی در ساخت قطعات و تجهیزات، افزایش و پایداری منابع و جلب رضایت مردم را به عنوان ضرورت‌های پژوهشی برای حل مشکلات در حوزه آب و انرژی معرفی و خواستار یاری دانشگاه‌ها برای حل آن شد.

محرابیان در ادامه این دیدار پای صحبت برخی رؤسای دانشگاه‌های کشور نشست و در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گرفت و در راستای حل مسائل آنان قول مساعد برای همکاری داد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حضور محرابیان در این وزارتخانه، گفت: "حضور ارزشمند شخص وزیر نیرو در وزارت علوم، نشان از اهمیت دادن ایشان به علم و دانش و کرامت دانشگاه و دانشگاهیان از نظر ایشان دارد و از این بابت از آقای محرابیان بسیار ممنون و سپاسگزارم".

زلفی‌گل ضمن بیان توانمندی‌های دانشگاهیان در حل مسائل و مشکلات گریبان‌گیر جامعه در حوزه آب و برق ابراز امیدواری کرد با همکاری دو وزارتخانه بخشی از مشکلات این حوزه رفع و در راستای توسعه و پیشرفت کشور گام‌های اساسی برداشته شود.

این گزارش می‌افزاید، در این دیدار مدیرکل حوزه وزارتی و معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم نیز حضور داشتند. حمایت از ایجاد پردیس فناوری نیرو مهم‌ترین موضوعی بود که مورد توافق طرفین قرار گرفت و مقرر شد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم این موضوع را از وزارت نیرو پیگیری کند.

کد خبر: ۱۵۵٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha