۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
انتقاد عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس از لغو عرضه خودرو در بورس

انتقاد عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس از لغو عرضه خودرو در بورس

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: تصمیم وزارت صمت در لغو عرضه خودرو در بورس باید هر چه سریعتر اصلاح و این تعلیق لغو شود.

به گزارش بازار، محسن علیزاده در خصوص اقدام وزارت صمت در لغو یکباره عرضه خودرو در بورس کالا، افزود: متاسفانه تصمیمات خلق الساعه می‌تواند آسیب‌های بسیاری به بازار سرمایه وارد کند.

وی گفت: مافیای صنعت خودروسازی آنقدر قدرت دارند که حتی در تصمیمات وزارت صمت در خصوص نوع عرضه خودرو هم اعمال نظر و نفوذ می‌کنند، وزارت صمت باید در این باره پاسخگو باشد؛ این اقدامی غیر معقول و نادرست بوده است.

علیزاده افزود: پیش از این هم گفته بودیم که موافق عرضه خودرو در بورس کالا هستیم چرا که منجر به ایجاد شفافیت، حذف واسطه‌ها و دلالان‌ها و کمک به توسعه شرکت‌های خودروسازی می‌شود، اما به نظر می‌رسد در این میان برخی از مافیاهای موجود در صنعت خودروسازی اجازه نمی‌خواهند که عرضه و تقاضا منجر به کشف قیمت واقعی خودرو شود.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس بیان کرد: تصمیم وزارت صمت در لغو عرضه خودرو در بورس کالا مغایر با سیاست‌های کلان کشور در توسعه بازار سرمایه است و باید هر چه سریعتر اصلاح و این تعلیق لغو شود.


محسن علیزاده در پایان تاکید کرد: از مدت‌ها قبل تاکنون عرضه خودرو در بورس مطرح شده بود، اگر قرار بود جلوی آن گرفته شود باید قبل از واریز پول توسط مردم و خریداران اتفاق می‌افتاد، اما متاسفانه وزارت صمت دقیقاً در لحظه‌های آخر عرضه خودرو در بورس کالا، چنین تصمیمی را اتخاذ و اعلام کرده است که با سیاست‌های توسعه بازار سرمایه مغایر است و موجب سلب اعتماد مردم می‌شود.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در پایان خواستار حمایت بیشتر دولت بازار سرمایه شد.

کد خبر: ۱۵۵٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha