۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
خاک‌برگ از درخت نخل به عنوان یک محصول فناورانه تولید شد| عمل‌آوری نهاده‌های دامی به شیوه دانش‌بنیان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

خاک‌برگ از درخت نخل به عنوان یک محصول فناورانه تولید شد| عمل‌آوری نهاده‌های دامی به شیوه دانش‌بنیان

بوشهر- حبیبی رئیس پارک علم و فناوری استان بوشهر از تولید خاک‌برگ از درخت نخل به عنوان یک محصول فناورانه خبر داد و گفت: از این محصول به عنوان جایگزین نهاده‌های دامی استفاده می‌شود.

حسن حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" نامگذاری شده و برای عینیت بخشیدن به شعار سال و ایجاد شغل از طریق روش‌های فناورانه و مبتنی بر علم و دانش و ابتکار باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم.

وی افزود: استان بوشهر سرشار از امکانات خدادادی است که دریا و نخیلات از جمله این امکانات هستند و اگر دانش خود را به کار گیریم قطعا می‌توانیم مشاغل بیشتری ایجاد کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان بوشهر خاطر نشان کرد: تولید محصولات فناورانه از درخت نخل از برنامه‌های مهمی است که پارک علم و فناوری استان بوشهر در دست اجرا دارد و علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، درآمد پایدار ارزی نیز خواهد داشت.

حبیبی از تولید خاک‌برگ از درخت نخل به عنوان یک محصول فناورانه خبر داد و تصریح کرد: این محصول برای تولید علوفه دام می‌تواند جایگزین نهاده‌های دامی شود و همچنین در کارخانجات نئوپان و کاغذسازی نیز کاربرد دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر بیش از ۶ میلیون اصله نخل دارد و حدود ۱۷۰ هزار تن خرما تولید می‌کند، می‌توان از هسته خرما محصولات ارزشمندی تولید کرد که درآمد بالایی نیز دارد.

کد خبر: ۱۵۵٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha