۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
زمینه همکاری اتاق بازرگانی اقلیم کردستان و همدان تقویت شود
استاندار همدان:

زمینه همکاری اتاق بازرگانی اقلیم کردستان و همدان تقویت شود

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه باید زمینه تقویت همکاری اتاق بازرگانی اقلیم کردستان و همدان فراهم شود، گفت: همدان آمادگی ایجاد روابط نزدیک تجاری و بازرگانی با منطقه اقلیم کردستان را دارد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر شنبه در جلسه با رئیس اتاق بازرگانی همدان و اعضا و فعالان اقتصادی حلبچه عراق، گفت: جمهوری اسلامی و مردم ایران از زمان‌های قدیم تا کنون ارتباط خوبی با مردم اقلیم کردستان به ویژه حلبچه داشته است.

وی با بیان اینکه صدام حسین ظلم‌های بسیاری به مردم عراق به ویژه به مردم حلبچه در جریان بمباران شیمیایی انجام داد، افزود: با حمایت و کمک‌های جمهوری اسلامی و اقدامات ایثارگرانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، دست داعش از مناطق عراق و سوریه قطع شد.

استاندار همدان با بیان اینکه نگاه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ایران به منطقه به ویژه اقلیم کردستان، دوستانه و برادرانه است، افزود: تمام تلاش ما ایجاد و تقویت روابط دوستانه با همسایگان درمنطقه است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه مجموعه مدیریتی استان همدان آمادگی ایجاد روابط نزدیکِ تجاری و بازرگانی با منطقه اقلیم کردستان به ویژه استان حلبچه را دارد، ادامه داد: روابط خوبی بین اتاق بازرگانی استان همدان و اتاق بازرگانی استان حلبچه برقرار است.

وی بابیان اینکه از روزهای شروع به کار دولت سیزدهم در استان در اولین دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، بر گسترش روابط با کشورهای منطقه تاکید شد، گفت: رئیس اتاق بازرگانی استان شناخت خوبی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان همدان دارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در استان همدان وجود دارد می‌تواند زمینه‌های خوبی برای همکاری با استان حلبچه در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، معدن، صنعت و گردشگری باشد؛ گفت: مراکز درمانی و پزشکان توانمندی در استان همدان وجود دارند که می‌تواند فرصت خوبی برای همکاری با استان حلبچه در این حوزه باشد.

ایجاد مراودات با اقلیم ‌کردستان در زمینه‌های مختلف می‌تواند روابط اقتصادی و سیاسی بین این دو استان و دو کشور را تقویت کند

وی بابیان اینکه استان همدان آمادگی دارد تا در زمینه سرمایه‌گذاری با استان حلبچه در حوزه‌های مختلف همکاری کند ضمن اینکه از مراودات اقتصادی و حضور فعالان اقتصادی اقلیم کردستان در استان همدان استقبال می‌کنیم، گفت: بی‌شک، ایجاد مراودات با اقلیم ‌کردستان در زمینه‌های مختلف می‌تواند روابط اقتصادی و سیاسی بین این دو استان و دو کشور را تقویت کند.

وی با بیان اینکه نیروهای متخصص و جوانی در استان داریم که می‌توانند با در اختیار قرار دادن دانش و تجربه خود، خدمات خوبی در حلبچه و اقلیم کردستان ارائه کنند، افزود: هیئت تجاری حلبچه می‌تواند با بازدید از کارخانجات صنعتی، مجموعه‌های تولیدی فعال در زمینه مواد غذایی و معدن، آشنایی با فرصت‌ها، و ظرفیت‌های استان پیدا کنند.

وی با بیان اینکه علاوه بر ظرفیت‌های اقتصادی، فرصت‌های گردشگری از جمله شگفت‌ترین غار آبی جهان یعنی علیصدر در استان وجود دارد و در استان همدان بیش از ۱۸۰۰ اثر تاریخی، گردشگری و طبیعی وجود دارد، گفت: باید زمینه تقویت و همکاری بیشتر مراودات استان با حلبچه و اقلیم کردستان بیش از پیش فراهم شود و در راستای تقویت مراودات اقتصادی و سیاسی از استاندار حلبچه دعوت می‌شود تا به استان همدان سفر کنند.

کد خبر: ۱۵۵٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha