۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
کاهش ۲۰ درصدی قاچاق آرد در زنجان
رئیس جهاد کشاورزی زنجان اعلام کرد

کاهش ۲۰ درصدی قاچاق آرد در زنجان

زنجان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان‌ زنجان گفت: از زمان اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد تاکنون در استان زنجان حدود ۲۰ درصد از قاچاق آرد کاهش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی استان زنجان، روح الله حسنی با اشاره به رفع مشکلات موجود در اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد، گفت: نصب کارتخوان‌های هوشمندسازی یارانه نان سنتی در زنجان به پایان رسید و آماده اجرای مرحله آخر طرح هوشمندسازی توزیع یارانه آرد است.

وی اظهار کرد: به دلیل آنکه قیمت آرد را به قیمت آزاد در اختیار نانوایان قرار نداده‌ایم، آمار دقیقی از میزان جلوگیری از قاچاق آرد نداریم، ولی پیش‌بینی می‌شود در استان زنجان از زمان اجرای این طرح تاکنون، حدود ۲۰ درصد از قاچاق آرد پیشگیری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، در خصوص تغییر قیمت نان برای مصرف‌کننده گفت: هیچ‌گونه افزایش قیمتی در موضوع تولید نان سنتی وجود ندارد و تمرکز این طرح بر مدیریت یارانه در زنجیره تولید گندم و آرد کشور با هدف جلوگیری از قاچاق آرد است.

حسنی با اشاره به فروش اینترنتی نان، بیان کرد: خرید اینترنتی نان ادامه خواهد داشت و تراکنش‌های مربوط به آن با بستری اینترنتی مشخص خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر برای کارتخوان‌ها مشکلی ایجاد و از سرویس خارج شوند، در صورتی که عامدانه نباشد، کار می‌تواند با روش‌های جایگزین ادامه پیدا کند و محاسبه عملکرد دوره‌های گذشته نانوا را مبنا قرار خواهیم داد.

کد خبر: ۱۵۵٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha