۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
 به رغم تنش بین ایران و آژانس، همواره امکان تفاهم وجود دارد
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

به رغم تنش بین ایران و آژانس، همواره امکان تفاهم وجود دارد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی درباره موضوع هسته‌ای ایران، با تاکید بر اینکه همواره امکان تفاهم وجود دارد، از سرگیری مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای را معقول‌ترین گزینه دانست.

به گزارش بازار، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد که از سرگیری مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران، به عنوان معقول‌ترین گزینه بسیار ضروری است.

وی افزود تنشی بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود دارد اما همواره جایی برای تفاهم هست و امیدوارم که در نزدیکترین فرصت به ایران سفر کنم.

گروسی در عین حال بدون توجه به سیاسی کاری آژانس بین المللی انرژی اتمی در قبال پرونده صلح آمیز هسته ای ایران و تن دادن خود به فضاسازی های صهیونیستها درباره آنچه تبعات اقدامات اخیر ایران بر روند این مذاکرات خواند، هشدار داد.

گروسی اقدام ایران در متوقف کردن کار برخی دوربین های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی را "منفی" خواند و ادعا کرد: این امر "اقدامی منفی است زیرا کاهش شفافیت ابدا ایده خوبی نیست. "

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، با ابراز تاسف از این که یک نهاد بین المللی توسط یک رژیم نامشروع مورد بهره برداری قرار گرفته و حیثیت آن را زیر سوال برده است، اعلام کرد که در واکنش به اتهامات واهی و غیرقابل قبول مطرح شده از سوی آژانس، فعالیت ۱۸ دوربین فراپادمانی متوقف شده است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه ادعای خود افزود: گام های اخیر ایران تاثیر منفی بر فرصت های احیای توافق هسته ای امضا شده در سال ۲۰۱۵ میلادی می گذارد.
گروسی افزود که به مسئولان ایرانی پیشنهاد حضور بر سر میز گفت وگو و تمرکز برای دستیابی به راه حل ها را داده است.

کد خبر: ۱۵۵٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha