۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
مرکزی نخستین استان کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی/تحقق ۲ برابری درآمد در استان
استاندار مرکزی خبر داد

مرکزی نخستین استان کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی/تحقق ۲ برابری درآمد در استان

اراک - استاندار مرکزی از بیشترین میزان جذب سرمایه گذاری خارجی طی سال ۹۸ در این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته کسب درآمد استان مرکزی دو برابر میانگین کشوری محقق شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدعلی آقازاده پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که در استانداری برگزار شد، طی سخنانی از ارتقا شاخص های اقتصادی این استان در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ اشاره کرد و گفت: موفقیت های استان مرکزی در تولید، درآمد و ... قابل توجه بوده است.

وی از تحقق دو برابری درآمد استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری خبر داد و گفت: نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد و نسبت به مصوب ۴ درصد افزایش درآمد در استان داشتیم

استاندار مرکزی از دریافت ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت روستاییان و نوسازی و ترمیم قریب به پنج هزار واحد مسکونی روستایی در این استان خبر داد و گفت: هر چقدر روستاها رونق گرفته و تولیدات روستایی چه در کارگاه‌های خرد و کوچک و صنایع دستی و چه در تولیدات کشاورزی افزایش پیدا کند، برای کشور نعمت است.

آقازاده گفت: استان مرکزی در بحث جذب سرمایه‌گذاری خارجی بدون هیچگونه تردیدی نخستین استان کشور در سال ۹۸ بود که این آمار هم توسط وزارت اقتصاد و دارایی تایید شده است.

وی سپس با اشاره به شیوع کرونا در اواخر سال ۹۸ و نیز سال ۹۹ گفت: متاسفانه کرونا بسیاری از زیرساخت‌های استان، کشور و دنیا را تحت تاثیر قرار داد، اما امسال علاوه بر این که باید نگاه ما به جهش تولید باشد یک‌سری از مشکلات را هم داریم که باید مورد توجه قرار دهیم، دیدگاه دیگر ما به جهش تولید باید این باشد که نگاه خود را به منابعی را که داریم اما از آنها استفاده نکرده‌ایم متمرکز کنیم.

استاندار مرکزی با بیان این که حوزه گردشگری در دو سه ماه اخیر بسیار مظلوم واقع شده است، گفت: باید متولیان گردشگری استان یک برنامه جهشی و جهادی را برای رشد گردشگری در استان و جبران خسارت‌های ناشی از این شرایط داشته باشند چرا که تلاش یک‌ساله درست در زمان برداشت از بین رفت  و باید سعی کنیم بخشی از این خسارت‌ها را با ویژه در حوزه گردشگری که بسیار مهم است جبران کنیم.

کد خبر: ۱۵٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha