۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
اشتغال ۱۶۸ نفر در حوزه میراث فرهنگی خلخال/ فعالان صنایع دستی بیمه می شوند
رئیس میراث فرهنگی خلخال:

اشتغال ۱۶۸ نفر در حوزه میراث فرهنگی خلخال/ فعالان صنایع دستی بیمه می شوند

اردبیل - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال گفت: سال گذشته اشتغال ۱۶۸ نفر در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل عادل خلیلی اظهار کرد: تعداد ۱۶۸ نفر در سال گذشته در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این شهرستان وارد چرخه اشتغال شدند.

وی از ثبت این تعداد اشتغال در سامانه اشتغال استان خبر داد و گفت:‌ امسال نیز توسعه اشتغال در این حوزه برنامه‌ریزی شده است که در ایام پساکرونا با جدیت پیگیری می‌شود تا شاهد رونق اشتغال در این بخش باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال اجرای دیوار حائل روستای گردشگری کزج را از برنامه‌های امسال دانست و تصریح کرد:‌ اجرای دیوار در منطقه نمونه گردشگری امامزاده عبدالله نیز در حال انجام است.

وی ایجاد رونق در پروژه بام خلخال را ضروری دانست و افزود: راه دسترسی بام خلخال برق‌رسانی شده و عملیات زیرسازی در این راه نیز انجام شده و با تکمیل آسفالت و جدول‌ گذاری شاهد بهره‌برداری از این مسیر در سال ۹۹ خواهیم بود.

خلیلی با بیان اینکه گازرسانی به منطقه نمونه گردشگری بام خلخال و ازناو خلخال انجام شده است، اظهار کرد: در حوزه گردشگری برنامه‌های مختلفی در شهرستان هدفگذاری شده که در ایام بعد از کرونا شاهد اقدامات مناسب در این حوزه خواهیم بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال از برگزاری دوره آموزش بوم گردی در شهرستان در سال جدید خبر داد و گفت: در حوزه صنایع دستی نیز در راستای حمایت از فعالان در این حوزه صنعتگران صنایع دستی شهرستان در سال گذشته به بیمه روستایی معرفی شده‌اند که امسال نیز این اقدامات تداوم می‌یابد.

کد خبر: ۱۵٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha