۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
افشاگری درباره نفتکش یونانی توقیف شده توسط ایران| نفتکش توقیف شده توسط ایران عازم آمریکا بود

افشاگری درباره نفتکش یونانی توقیف شده توسط ایران| نفتکش توقیف شده توسط ایران عازم آمریکا بود

شبکه آمریکایی به نقل از یک مقام فعلی و یک مقام سابق دولت این کشور گزارش داد، یکی از نفتکش‌های یونانی توقیف شده توسط ایران با محموله ده‌ها هزار گالن نفت به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار عازم آمریکا بود.

به گزارش بازار، شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» به نقل از یک مقام فعلی و یک مقام سابق دولت آمریکا افشا کرد، در حالی که قمیت بنزین در آمریکا در حال افزایش است، یک نفتکش یونانی که توسط ایران توقیف شده ده‌ها هزار گالن نفت به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را در اختیار دارد که عازم آمریکا بود.

به گفته مقامات مورد استناد این شبکه، «اواخر مه نفتکش Prudent Warrior از عراق به سمت تگزاس در حال حرکت بود که ایران آن را در آب‌های بین‌المللی خلیج فارس توقیف و به داخل آب‌های سرزمینی خود هدایت کرد».

طبق این گزارش، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن بیان اینکه ایالات متحده توقیف دو کشتی با پرچم یونان توسط سپاه پاسداران در ۲۷ مه را محکوم کرد، افزود: ما هیچ نظری در مورد مقصد کشتی یا نفت آن نداریم. هیچ اظهارنظری در مورد تعاملات دیپلماتیک خود نداریم. ایالات متحده همچنان در کنار یونان، متحد و شریک کلیدی ما در ناتو در مواجهه با این تصرف غیرقابل توجیه ایستاده است

کد خبر: ۱۵۵٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha