۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۲
توقف رشد اقتصادی انگلیس

توقف رشد اقتصادی انگلیس

ابرهای تیره بر فراز اقتصاد انگلیس رسیده و با افزایش تورم، کاهش سرمایه گذاری مشاغل، افزایش مالیات‌ها و تکانه‌های ناشی از اقتصاد جهانی، رشد اقتصادی این کشور در خطر است.

به گزارش بازار، براساس گزارش اتاق‌های بازرگانی بریتانیا (British Chambers of Commerce)، انتظار می‌رود رشد اقتصادی این کشور که دارای ششمین اقتصاد بزرگ جهان است امسال متوقف شود و حتی در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی، با دو رقمی شدن میزان تورم، اقتصاد انگلیس اندکی کوچک‌تر نیز بشود.

این نهاد پیش بینی کرده است در فصل دوم و سوم سال جاری، رشد براوردی در اقتصاد انگلیس محقق نشود و در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی، اقتصاد انگلیس دو دهم درصد کوچک‌تر شود.

گاردین دراین باره نوشت: انتظار می‌رود اقتصادی انگلیس که پارسال ۷.۵ درصد رشد داشت، امسال در مجموع سال ۳.۵ درصد رشد کند که در صورت تحقق، نصف میزان پارسال خواهد بود.

گاردین افزود: رشد اقتصادی انگلیس به سرعت رو به کاهش می‌رود و سال آینده به ۶ دهم درصد کاهش خواهد یافت. بی ثباتی سیاسی و اقتصادی و افزایش هزینه‌های زندگی، امکان سرمایه گذاری شرکت‌های کوچک را کم خواهد کرد.

گزارش اتاق‌های بازرگانی بریتانیا نشان می‌دهد خرید مشتریان در سال جاری به علت افزایش هزینه‌های زندگی، کمتر و براورد می‌شود میزان سرمایه گذاری مشاغل، نصف شود.

گزارش سازمان همکاری و توسعهٔ اقتصادی درباره وضعیت اقتصادی انگلیس، تصاویر بد بینانه تری رادرباره اقتصاد انگیس نشان می‌دهد، بر اساس براورد این سازمان رشد اقتصاد این کشور در سال آینده، متوقف می‌شود و پس از روسیه، بدترین عملکرد را میان اقتصاد کشورهای گروه ۲۰ خواهد داشت. سازمان همکاری و توسعهٔ اقتصادی که به اختصار او سی دی ئی (OCDE) نامیده می‌شود، سازمانی

بین‌المللی است که ۳۷ عضو دارد که متعهد به اقتصاد آزادند. این سازمان یکی از عمده‌ترین سازمان بین‌المللی تصمیم‌گیرندهٔ اقتصادی است که مقر اصلی آن در شهر پاریس است.
انگلیس با بیشترین نرخ تورم در چهل سال اخیر مواجه شده است و بانک مرکزی انگلیس برای ماه‌های اینده شرایط بدتری را پیش بینی و اعلام کرد نرخ تورم در ماه‌های اینده در این کشور دو رقمی خواهد شد.

افزایش هزینه‌های زندگی که با خروج این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت اغاز شد با جنگ اوکراین و تحریم روسیه به تشدید شد و قیمت سوخت در این کشور را از چند ماه پیش به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رساند.

هم اکنون دارندگان خودرو در انگلیس برای پر کردن یک باک خودروی سواری معمولی با بنزین معمولی یا گازوییل باید حدود ۱۰۰ پوند پراخت کنند که این رقم در مناطق دور از مرکز و آزاد راه‌ها بیشتر است.

کد خبر: ۱۵۵٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha