۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
بنزین در آمریکا در مدت یک ماه، ۶۰ سنت گران شد

بنزین در آمریکا در مدت یک ماه، ۶۰ سنت گران شد

بنزین در آمریکا در مدت یک ماه، شصت سنت گران شد و به رکورد کم سابقه‌ای رسید.

به گزارش بازار، سیر افزایشی قیمت حامل‌های انرژی در آمریکا همچنان ادامه دارد و مردم بیش از پیش، تاثیرات آن را در جایگاه‌های سوخت و هزینه‌های خانوار خود احساس می‌کنند.

انجمن خودروی آمریکا امروز اعلام کرد‏، میانگین قیمت بنزین در آمریکا امروز به چهار دلار و ۹۷ سنت در هر گالن رسید. با این اوصاف، قیمت بنزین در آمریکا برای سیزدهمین روز متوالی سیر فزاینده را داشته است.

این در حالی است که یک ماه پیش، قیمت هر گالن بنزین در آمریکا، چهار دلار و سی و سه سنت بود. این روند افزایشی قیمت بنزین در آمریکا همچنان ادامه دارد و مردم می‌گویند چرا دولت و کنگره برای این منظور کاری نمی‌کنند.

این در حالی است که سخنگوی کاخ سفید چهارشنبه اعلام کرد، انتظار می‌رود آمار تورم ماه مه، که روز جمعه منتشر خواهد شد، بالا باشد.

تورم، بر توان خرید آمریکایی‌ها تأثیر گذاشته و آن را کاهش داده است. از طرفی دیگر، در حالی که چند ماهی تا انتخابات نیمه دوره‌ای در آمریکا باقی نمانده است، این موضوع، مشکلی برای میزان محبوبیت جو بایدن به شمار می‌آید. مخالفان جمهوریخواه وی را به داشتن سیاست اقتصادی که تورم را افزایش می‌دهد، محکوم می‌کنند.

مشکلات عرضه جهانی و کمبود نیروی کار در آمریکا سبب افزایش شدید قیمت‌ها شده است. علاوه براین، جنگ اوکراین این پدیده را تشدید کرده و به ویژه سبب بالا رفتن قیمت بنزین و مواد غذایی شده است.

کد خبر: ۱۵۵٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha