۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
تناقض‌های آمار بیکاری استان همدان حل شود | شغل‌های کاذب و ساعتی حلال مشکل نیست
استاندار همدان:

تناقض‌های آمار بیکاری استان همدان حل شود | شغل‌های کاذب و ساعتی حلال مشکل نیست

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه تناقض‌های آمار بیکاری استان همدان باید حل شود، گفت: نرخ بیکاری استان همدان از سوی مرکز آمار ایران حدود ۷.۵ درصد اعلام شده که صحیح نیست و باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر پنج شنبه در جلسه کارگروه استانی اشتغال و سرمایه‌گذاری که با حضور فرمانداران شهرستان‌های دهگانه استان همدان در استانداری برگزار شد، گفت: نرخ بیکاری استان همدان از سوی مرکز آمار ایران حدود ۷.۵ درصد اعلام شده که بررسی‌ها نشان می‌دهد این آمار صحیح نیست و باید با بررسی دقیق همه‌ شاخص‌ها، نرخ بیکاری استان اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری استان همدان بر روی کاغذ، جدول و نمودار در وضعیت خوبی قرار دارد اما در ارتباط مستقیم با مردم استان، موجی از بیکاری را شاهد هستیم، گفت:بیشتر گلایه‌های مردم در مجالس، نماز جمعه، بازدیدها و ملاقات‌های مردمی مربوط به بیکاری است.

استاندار هدمان با بیان اینکه نرخ بیکاری اعلام شده در مورد استان همدان واقعی نیست و آمار بیکاری استان در مرکز آمار ایران باید اصلاح شود، افزود: ارائه آمار دقیق نرخ بیکاری نقش موثری در اختصاص اعتبار به استان‌ دارد.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه در تخصیص اعتبارات مرتبط با بودجه سال ۱۴۰۱، استان همدان در رتبه پایینی قرار دارد در حالی که به برخی از استان‌ها با جمعیتی کمتر، سه برابر همدان اعتبار تخصیص داده شده است، گفت: با ارائه آمار غلط مخالفیم و باید برای برنامه ریزی‌های درست، صحیح و همه‌جانبه، آمارها به صورت واقعی و منطقی ارائه و اعلام و برای جمعیت بیکار و افراد در آستانه کار بر اساس آمار واقعی برنامه ریزی شود.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان ۷.۵ درصد و نرخ اشتغال ناقص استان نیز ۱۲.۵ درصد است که این نشان می‌دهد آمار بیکاری ملموس استان حدود ۲۰ درصد است

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان ۷.۵ درصد و نرخ اشتغال ناقص استان نیز ۱۲.۵ درصد است که این نشان می‌دهد آمار بیکاری ملموس استان حدود ۲۰ درصد است، گفت: شغل‌های کاذب و ساعتی نیاز خانواده‌ها را برطرف نمی‌کند و باید کار مداومت قابل اتکا داشته باشد.

استاندار همدان گفت: مدیران و مسوولان دستگاه‌های استان همدان باید جسارت داشته باشند و در حوزه اشتغالزایی آمار واقعی وضعیت فعلی را ارائه دهند.

وی به طرح نهضت ملی مسکن اشاره و با بیان اینکه این طرح فضای لازم برای ایجاد اشتغال را فراهم کرده و با آغاز ساخت واحدهای مسکونی این طرح، بسیاری از مشاغل فعال می‌شود، گفت: مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران باید با ابتکار عمل شغل ایجاد کنند و معیار رتبه‌بندی مدیران و فرمانداران، میزان ایجاد اشتغال است.

قاسمی فرزاد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سالیان سال است که بر مبحث تولید تاکید دارند که منشا آن ایجاد اشتغال است و در این زمینه باید از ظرفیت دانشگاه، اتاق بازرگانی، اصناف، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی، برای واقعی‌سازی آمار و استفاده از نکته نظرات و راهکار آن‌ها برای کاهش بیکاری استفاده شود.

وی بابیان اینکه اداره کل فنی و حرفه‌ای باید با یک ارتباط دوسویه با پارک علم و فناوری، خانه‌های خلاق و شرکت‌های دانش بنیان، اهداف خود را در حوزه اشتغالزایی محقق کند، افزود: در استان همدان نزدیک به ۲۸ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده تولید می‌شود که باید به بهترین شکل ممکن در بخش کشاورزی و صنعت از آن استفاده شود.

تغییر الگوی کشت در حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
وی بابیان اینکه استان همدان در حوزه آب با وضعیت نامناسبی مواجه است و میلیاردها تومان هزینه می‌کنیم که از منطقه‌ای دیگر آب به همدان انتقال دهیم که اگر در مصرف بهینه آب چاره‌اندیشی نشود، در آینده‌ای نزدیک با بحرانی بزرگ و جبران ناپذیر مواجه خواهیم شد، گفت: تغییر الگوی کشت در حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای راهکار خروج استفاده بی‌رویه آب در حوزه کشاورزی است، ادامه داد: در طول ۳۰ سال گذشته افت سطح آب‌های زیر زمینی سالانه تقریبا ۰.۵ متر بوده درحالی‌که از پارسال تا کنون در استان همدان حدودا ۳.۵ متر افت سطح آب‌های زیرزمینی داشته‌ایم.

وی بابیان اینکه ذخایر آب هزار ساله در طول ۷۰ سال گذشته مصرف شده است و باید در روش‌های مصرف آب و نوع کشت کشاورزی تجدید نظر شود من اینکه کشت زعفران در دامنه الوند سابقه دیرین داشته است، گفت: اطلس جامع برای جانمایی صنایع، با مشارکت صنعت، معدن و تجارت در حال تدوین است.

استاندار همدان تاکید کرد: توسعه و توجه بر روی صنایع کم آب بَر و توسعه گردشگری باید محور اشتغالزایی در استان همدان باشد.

کد خبر: ۱۵۵٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      0 0
      ما مردم همدان همه بیکار وبدبختیم شرمنده زن وبچه