۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
تسهیلات ویژه صندوق توسعه دریایی برای دانش بنیان‌ها
معاون صندوق توسعه صنایع دریایی ایران اعلام کرد

تسهیلات ویژه صندوق توسعه دریایی برای دانش بنیان‌ها

حروفی ابراهیمی، معاون فنی و برنامه ریزی صندوق توسعه صنایع دریایی ایران گفت: نمایشگاه صنایع دریایی باید از یک رویداد لحظه‌ای به امری فرآیندی تبدیل شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: بهمن حروفی ابراهیمی در گفتگو با مانا با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دریایی بستر خوبی برای بازارسازی به ویژه برای شرکت‌های دانش بنیان فعال در بخش دریایی است، تصریح کرد: بازارسازی زمانی محقق می‌شود که نمایشگاه به همت دبیرخانه آن از امری لحظه‌ای و موقت، با پیگیری رخدادهای نمایشگاه و تفاهم‌های شکل گرفته بر بستر آن به امری فرآیندی بدل شود.
وی یکی از ویژگی‌های نمایشگاه صنایع دریایی طی دوران برگزاری آن را همزمانی با همایش صنایع دریایی دانست و افزود: شیوع کرونا سبب وقفه در این همزمانی شده است، اما امیدواریم در دوره‌های بعدی این سنت مجدداً اجرایی شود.
حروفی ابراهیمی علت اهمیت این امر را در ویژگی‌های بخش دریایی کشور ارزیابی کرد و گفت: همزمانی همایش و نمایشگاه دریایی فرصت هم اندیشی را فراهم می‌سازد که طی آن صنایع با شناخت نیازهای کارفرمایان نسبت به تأمین این نیازها اقدام کنند با این روش قدرت رقابت تولیدکنندگان داخلی در مقابل خارجی‌ها افزایش می‌یابد.
با این حال وی خاطر نشان کرد: برگزاری مجزای نمایشگاه صنایع دریایی فرصت خوبی برای اطلاع رسانی اقدامات قابل توجه کارفرماهای بزرگ دریایی است.
معاون فنی و برنامه ریزی صندوق توسعه صنایع دریایی از علل عدم رونق نمایشگاه صنایع دریایی در دوره پیش از شیوع کرونا را تحریم‌های ظالمانه دانست و ادامه داد: ماهیت بخش دریایی، بین‌المللی است بنابراین تحت شرایط تحریمی نمی‌توان از رویدادها و همایش‌های این بخش انتظار رونق همیشگی را داشت، اما همین مسأله تحریم‌ها و نگاه به داخل زمان خوبی برای توجه بیشتر به شرکت‌های دانش بنیان است.
وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان قادر به جبران کمبودها در بخش‌های مختلف صنایع دریایی هستند به همین علت در نمایشگاه قشم سعی شد با ایجاد فضایی تقریباً مجانی زمینه آشنایی و همکاری آن‌ها با کارفرمایان دریایی فراهم شود.
حروفی ابراهیمی با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال نیز تسهیلاتی برای حضور دانش بنیان‌ها در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای معرفی این شرکت‌ها به بخش‌های عملیاتی دریایی است.
این مقام مسئول در صندوق توسعه صنایع دریایی، درباره حمایت این صندوق از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: خدمات صندوق به صورت یارانه سود تسهیلات یا به عبارتی فراهم ساختن تسهیلات ارزان قیمت برای متقاضیان است به همین منظور با نگاهی ویژه برای بخش‌های دانش بنیان این یارانه را تا ۵۰ درصد افزایش داده‌ایم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تاکنون تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان و کارفرماهای دریایی در حوزه‌های الکترونیک، تولید رنگ دریایی، روغن‌های دریایی، پارچه‌ها و فوم‌های دریایی و... برای دریافت تسهیلات اقدام و آن را دریافت کرده‌اند.

کد خبر: ۱۵۵٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha