۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
پیش بینی برداشت ۱.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی گلستان در سال جاری
استاندار گلستان مطرح کرد؛

پیش بینی برداشت ۱.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی گلستان در سال جاری

گرگان- استاندار گلستان گفت: گلستان ششمین استان تولیدکننده محصولات کشاورزی در کشور است و پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۱.۵ میلیون تن گندم، جو و کلزا در گلستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار بازار، هادی حق شناس ظهر چهارشنبه در نشست با کارآفرینان استان با موضوع تحقق شعار سال «جهش تولید» اظهار کرد: گلستان فرصت بی‌نظیری برای اقتصاد ایران و یکی از شش قطب اصلی تولید محصولات کشاورزی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه گلستان دارای ۶۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است، افزود: امکان کشت دو و یا سه محصول در اراضی استان وجود دارد و سطح کشت در گلستان ۹۰۰ هزار هکتار محسوب می‌شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه هم‌اکنون ۷۰ درصد از ظرفیت سدهای استان پر است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم با بارندگی‌های اخر امسال وضعیت خوبی پیش روی کشاورزی استان باشد.

وی با اشاره به اینکه برآورد ما این است امسال ۱.۵ تن گندم، جو و کلزا در استان برداشت شود، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با حل مشکلات تولید کنندگان استان و شنیدن درد و دل‌های آن‌ها به صورت هفتگی، به شعار جهش به هر قیمتی در استان دست یابیم.

حق شناس به درد دل‌ها و مشکلات کارآفرینان استان گلستان اشاره و بیان کرد: بسیاری از مشکلاتی که شما بیان کردید مسائلی نیست که بتوان در سطح استان آن را برطرف کرد و حتی تغییر برخی از این قوانین از اختیارات دولت نیست و باید در مجلس شورای اسلامی پیگیری و حل و فصل شود.

کد خبر: ۱۵٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha