۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴
انتقاد امارات از تلاش برای افزایش تولید نفت

انتقاد امارات از تلاش برای افزایش تولید نفت

وزیر انرژی امارات از تلاش های اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت انتقاد کرد.

به گزارش بازار، وزیر انرژی امارات از تلاش‌های اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت خبر داد. این گزارش می افزاید سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات، از تلاش تولید کنندگان نفت در گروه اوپک پلاس برای افزایش تولید انتقاد کرد و این اقدام را عاملی ناامید کننده دانست.

وزیر انرژی امارات چهارشنبه در کنفرانس انرژی در اردن گفت: تولید این گروه در حال حاضر حدود ۲.۶ میلیون بشکه در روز کمتر از هدف تعیین شده است. المزروعی افزود: بر اساس گزارش ماه گذشته، شاهد پایبندی گروه اوپک پلاس به موضوع کاهش تولید بودیم و پایبندی بیش از ۲۰۰ درصد بود. نکته قابل توجه این است که رعایت بیش از ۱۰۰ درصد به این معنی است که این کشور کمتر از آنچه که قرار است تولید کند، تولید می‌کند و اوپک پلاس به دنبال برداشتن تدریجی محدودیت‌های تولید است.

پس از توافق اوپک پلاس که افزایش تولید ۶۴۸ هزار بشکه در روز را پیش بینی می‌کند، عاصم جهاد، سخنگوی وزارت نفت عراق در مصاحبه با خبرگزاری رسمی عراق (واع) از افزایش تولید نفت این کشور خبر داد. ائتلاف اوپک پلاس از افزایش حجم تولید نفت طی ماه‌های ژوئیه و اوت آینده به میزان ۶۴۸ هزار بشکه در روز با هدف تامین تقاضای فزاینده نفت خام در سطح جهان خبر داده است. عاصم جهاد گفت: باید توجه داشت که بین میزان صادرات و سهمیه‌های تعیین شده توسط اوپک پلاس تفاوت وجود دارد، زیرا این توافق مربوط به تولید است نه صادرات. وی افزود: افزایش تولید پس از توافق اوپک پلاس به میزان ۷۱ هزار بشکه در روز خواهد بود که با این حجم، تولید کل عراق تا ماه ژوئیه آینده به ۴ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه خواهد رسید.

کد خبر: ۱۵۵٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محسن IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      0 0
      گوگل شده سرکاری اول یه چی میگه بعددرباره موضوع دیگه مینویسه