۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
پرداخت تسهیلات ویژه و آسان به تولید کنندگان دام و طیور

پرداخت تسهیلات ویژه و آسان به تولید کنندگان دام و طیور

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای حمایت از تولید کنندگان دام و طیور، بانک مرکزی دستور پرداخت تسهیلات ویژه و آسان را به بانک کشاورزی ابلاغ کرده است.

به گزارش بازار، محمد قربانی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر از تولید کنندگان دام و طیور که برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده بودند و دارای چک برگشتی و بدهی غیر جاری بودند و برخی از آن‌ها مشمول ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم بودند که با ابلاغیه‌ای که بانک مرکزی به بانک کشاورزی داشته، همه این افراد مستثنی شدند و می‌تواند به راحتی تسهیلات خود را دریافت کنند.

قربانی گفت: با اینکه در ابتدای عملیاتی شدند پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان دام و طیور بخش نامه‌ای به بانک کشاورزی ارسال شده بود، اما برخی از شعب این بانک توجیه نشده بودند که با توضیح و ارسال مجدد مقرر شد که با حداقل تضامین، تسهیلات به درخواست کنندگان وام پرداخت شود.

او گفت: تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر تسهیلات دریافت کرده اند که پیش بینی می‌شود این تعداد در روزهای اول هفته آینده دو برابر شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی درباره نرخ تسهیلات پرداختی به تولید کنندگان دام و طیور هم گفت: نرخ تسهیلات به تولید کنندگان کوچک با نرخ ۱۰ درصد، به تولیدکنندگان متوسط ۱۲ درصد، به تولید کنندگان بزرگ ۱۵ درصد و تولیدکنندگان زنجیره‌ای ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۵۵٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha