۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
۵۰۰ شرکت در مازندران قابل دانش بنیان شدن هستند
در گفتگو با بازار؛

۵۰۰ شرکت در مازندران قابل دانش بنیان شدن هستند

ساری- خیریان پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: دستکم ۵۰۰ شرکت و واحد تولیدی استان قابلیت دانش بنیان شدن را دارا هستند و باید زیرساخت های لازم ایجاد شود.

حسن خیریان پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۳۰۰ شرکت در استان قابلیت دانش بنیان شدن را دارا هستند، گفت: مکانیزم های لازم اجرایی در حال تعریف است تا این شرکت ها دانش بنیان شوند.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در مراکز رشد استان مستقر هستند، افزود: صندوق نوآوری و پژوهش بررسی کرد که این شرکت ها نیز قابلیت تبدیل شدن به واحدهای فناوی و دانش بنیان شدن را دارا هستند.

وی بر لزوم شناخت وضع موجود و بسیج ظرفیت ها برای ارتقای وضعیت و تبدیل شرکت ها به دانش بنیان شدن تاکید کرد و گفت: در حال حاضر در هشت شهرستان مرکز رشد مستقر است و باید تا پایان سال در هر شهرستان یک مرکز رشد احداث شود.

خیریان پور از ابلاغ قانون اقتصاد دانش بنیان خبر داد و گفت: تحقق رشد هشت درصدی جز با سرمایه گذاری و ارتقای بهره وری بیشتر محقق نمی شود از این رو در زمینه سرمایه گذاری، تامین منابع مالی و ارتقای بهره وری، شرکت های دانش بنیان نقش بسیار مهمی دارند.

کد خبر: ۱۵۵٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha