۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
ضرورت توسعه روابط پارلمانی و تجاری با نیجریه
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد

ضرورت توسعه روابط پارلمانی و تجاری با نیجریه

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید روابط پارلمانی ایران و نیجریه توسعه یابد و بین پارلمان‌های دو کشور رفت و آمد صورت بگیرد.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه با تاکید بر اینکه باید علاوه بر دولت و پارلمان دو کشور مجموعه شرکت‌های تجاری و خصوصی ایران و نیجریه نیز به هم نزدیک شوند، عنوان کرد: با توجه به شرایط کنونی حاکم، به یقین بخش خصوصی دو طرف راحت‌تر می‌توانند با یگدیگر ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به سفر وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه به تهران ادامه داد: این سفر می‌تواند در گسترش روابط اقتصادی و پارلمانی میان ایران و نیجریه موثر باشد و امیدواریم در مدتی که در ایران هستید توافقات خوبی صورت بگیرد.

وزیرامورخارجه نیجریه: با تکیه بر مشترکات فرهنگی می‌توان وضعیت اقتصادی دو کشور را ارتقا داد

وزیر امور خارجه نیجریه در این دیدار گفت: از این فرصت استفاده می‌کنم و احترامات و سلام‌های گرم همتای نیجریه‌ای جناب عالی و رئیس جمهور فدرال نیجریه را به شما می‌رسانم.

وی گفت: از شما درخواست دارم نکات ارزشمند خود را در راستای نحوه تقویت روابط میان ایران و نیجریه بیان کنید تا فعالیت‌های میان دو کشور در امور مختلف تکمیل شود چرا که ما سالیان سال است دارای روابط دیپلماتیک هستیم، اما باور دارم هنوز خلاء‌های بسیاری وجود دارد که باید آن‌ها را پر کنیم.

وزیر امور خارجه نیجریه با تاکید بر اینکه قوه مقننه ایران و مجریه نیجریه می‌توانند ارتباط قوی تری داشته باشند و مردمان دو کشور از نتیجه این روابط بهره ببرند، عنوان کرد: جناب آقای رئیس، بنده باور دارم مشترکات فرهنگی بسیاری میان دو کشور وجود دارد لذا با تکیه بر این مشترکات می‌توان وضعیت اقتصادی دو کشور را بهبود بخشید و ارتقا داد.

وی با یادآوری اینکه نیجریه بزرگ‌ترین اقتصاد قاره آفریقاست و بیشترین جمعیت را در این قاره دارد، گفت: اگرچه فرصت‌های بسیاری میان ایران و نیجریه از منظرهای اقتصادی و تجاری وجود دارد، اما استفاده از این ظرفیت‌ها نیاز به ایجاد اعتماد مشترک دارد که این مهم هدف اصلی این سفر است.

«زیبرو دادا» با درخواست از رئیس مجلس شورای اسلامی برای مطرح کردن رهنمودهای خود به منظور تقویت روابط میان دو کشور، افزود: باید از روابط عادی سیاسی میان دو کشور جهت تقویت مناسبت تجاری و اقتصادی سود برد.

کد خبر: ۱۵۵٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha