۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
احتمال بازگشت اتریوم به بالای محدوده ۲ هزار دلار بر اساس مدل مایر مالتیپل
تحلیل بازار رمزارزها؛

احتمال بازگشت اتریوم به بالای محدوده ۲ هزار دلار بر اساس مدل مایر مالتیپل

بر اساس مدل مایر مالتیپل، نشانه های بازار نزولی اتریوم در حال رنگ باختن بوده و پیش بینی می شود قیمت این رمز ارز به بالای ۲ هزار دلار برسد.

به گزارش بازار، با کاهش تقاضا برای ارزهای دیجیتال، قیمت اتریوم در پایین ترین سطح از جولای ۲۰۲۱ قرار دارد. در حال حاضر، هر توکن ETH با قیمت ۱۸۰۴ دلار معامله می شود که به طور قابل توجهی کمتر از بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی تقریباً ۵۰۰۰ دلار است. با احتساب ارزش بازار کنونی این رمزارز یعنی ۲۱۸ میلیارد دلار، هولدرهای بلندمدت اتریوم در مجموع بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار ضرر کرده اند.

درک اینکه چرا قیمت اتریوم سقوط کرده، آسان است. ادغام شبکه اتریوم که انتظار می رفت در ماه ژوئن عملیاتی شود، به دلیل ادامه آزمایش شبکه توسط توسعه دهندگان به تعویق افتاد. در همین حال، از منظر کلان، فدرال رزرو جنگ طلبانه ترین موضع خود را در دهه های اخیر اتخاذ کرده و تاکنون در سال جاری، نرخ بهره بانکی را ۷۵ واحد افزایش داده و این در حالیست که تحلیلگران انتظار دارند هفته آینده نیز شاهد ۰.۵۰ درصد دیگر افزایش نرخ بهره باشیم.

فدرال رزرو همچنین قصد دارد ترازنامه ۹ تریلیون دلاری خود را کاهش دهد. بنابراین، این تغییر لحن باعث ترس سرمایه‌گذارانی شده است که از دارایی‌های اصلی خود مانند سهام شرکت ها یا کریپتو خارج شده و به سمت سرمایه گذاری بر روی دلار امن آمریکا رفته‌اند.

در همین حال، سقوط اخیر اکوسیستم «ترا» به اتریوم و دیگر پلتفرم‌های قرارداد هوشمند مانند سولانا و آوالانچ کمکی نکرده است. در واقع، کل ارزش قفل شده (TVL) در زنجیره اتریوم با بیش از ۵۰ درصد سقوط، به ۶۹ میلیارد دلار رسیده است. لذا، هیچ یک از فاکتورهای یاد شده در زمره محرک های مثبت فاندامنتال برای مجموع بازار کریپتو از جمله اتریوم به حساب نمی آیند.


پیش بینی قیمت اتریوم

احتمال بازگشت اتریوم به بالای محدوده ۲ هزار دلار بر اساس مدل مایر مالتیپل

با نگاه به نمودار روزانه، می بینیم که قیمت توکن ETH در سطح حمایتی مهم معامله می شود. با نگاهی به تاریخچه قیمت اتریوم، متوجه خواهیم شد که این قیمت همان سطحی است که در سال ۲۰۲۱ ، با شکست آن، اتریوم به پایین ترین سطح خود رسید. در عین حال، اتریوم به زیر میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه خود فرو رفته است.

در عین حال، نگاهی دقیق به مدل مایر مالتیپل نشان می دهد که شاخص به ۰.۷۴ کاهش یافته است. این نوسان ساز مهم به عنوان نسبت بین قیمت و میانگین متحرک ۲۰۰ روزه تعریف می شود.

این میانگین بلندمدت، در حقیقت انحراف قیمت برای سنجش سطح خرید و فروش بیش از حد محسوب می شود. این به این معنی است که اتریوم در سطح فروش بیش از حد قرار گرفته که نشانه اولیه تضعیف بازار نزولی برای اتریوم است. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت اتریوم احتمالا به بالای ۲۰۰۰ دلار باز خواهد گشت. اما کاهش قیمت به زیر ۱۶۰۰ دلار، نمای صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۵۵٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha