۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
دیوان محاسبات به موضوع افزایش ناچیز حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی ورود کند
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

دیوان محاسبات به موضوع افزایش ناچیز حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی ورود کند

کوچکی نژاد، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است دولت در شرایط فعلی باید معیشت مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی را در اولویت قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی نژاد، با انتقاد از افزایش ناچیز حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، گفت: در قانون بودجه سال ۹۹ دولت را موظف کردیم حداقل حقوق بازنشستگان و شاغلان کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نباشد که این قانون باید برای تأمین اجتماعی، بازنشستگان لشکری و کشوری اجرا شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: متأسفانه دولت به قانون مجلس توجه نکرده و به قوانینی که مدنظر خود است، عمل می کند لذا یک راه این است که دیوان محاسبات به موضوع ورود و اعلام کند دولت در این موضوع دچار تخلف شده است.

وی افزود: راه دیگر این است که دیوان محاسبات دولت را ملزم کند که قانونی به تصویب رسیده را برای بازنشستگان و شاغلان اجرا کند.

کوچکی نژاد یادآور شد: مجلس سال گذشته تلاش کرد مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حقوق همه شاغلان و بازنشستگان اضافه شود اما دولت در این زمینه خوب عمل نکرد و آن را در قید و بند قوانین اجرایی بودجه برد و در نهایت آنچه که به میل خود بود، اجرا شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت نگران حقوق های بالای ۱۰ میلیون تومان است که مبادا کاهش یابد در حالی که باید به اقشاری توجه کند که حقوق های بسیار پایینی دارند و به لحاظ معیشتی دچار مشکل شده اند.

کد خبر: ۱۵٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • منصور RO ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      0 0
      این مملکت رو اقای روحانی خوب به فنا داد برادر اگه از عهده اش بر نمیایید تحویل بده قدرت اینقدر شیرین است بترسید از تلخی بعدش