۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
جهت گیری صنعت خودرو به سمت خودروهای هیبریدی
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

جهت گیری صنعت خودرو به سمت خودروهای هیبریدی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تشریح طرح ساماندهی صنعت خودرو گفت: جهت گیری برای صنعت خودرو باید به سمت خودرهای هیبریدی و برقی باشد تا بتوانیم مصرف سوخت را مدیریت و مشکل آلایندگی را حل کنیم.

به گزارش بازار، جعفر قادری با اشاره به مراحل ابلاغ و اجرای طرح ساماندهی صنعت خودرو اظهار داشت: از مجلس دهم طرحی با عنوان طرح ساماندهی صنعت خودرو در مجلس مصوب شد و درطول دو - سه سال گذشته بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص رد و بدل شد و نهایتا در چند روز گذشته بعد از اینکه ایرادات و اشکالات آن برطرف شد توسط مجلس جهت اجرا به دولت ابلاغ شد.

وی افزود: این قانون جهت گیری حمایت از خودرو را مشخص می کند. یکی از بندهای این قانون این است که دولت، تعرفه واردات را متناسب با میزان مصرف سوخت خودرو تنظیم می کند. جهت گیری برای بخش خودرو نیز به سمت خودرهای هیبریدی و برقی باید باشد تا بتوا نیم در کشور مشکل آالایندگی را حل کنیم.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر منابع حاصل از خودرو نصیب دولت شود صرف حمل و نقل عمومی می شود و باید تلاش شود که اقشار کم درآمد بتوانند به خوبی به حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشند و به هرحال بحث حمایت از خودروی داخلی مطرح است که در عین حال که شرایط رقابتی را در داخل کشور باید داشته باشیم باید به گونه ای عمل کنیم که از صنعت خودرو در داخل کشور حمایت کنیم.

وی ادامه داد: این قانون، جهت گیری ها را مشخص می کند. همین طور میزان واردات را مشخص می کندو ضمن تلاش برای ایجاد رقابت تلاش شده صنعت داخلی تقویت و زمینه برای تولید و اشتغال فراهم شود.

قادری همچنین با اشاره به زمان لازم الاجرا شدن این قانون پس از ابلاغ به دولت گفت: معمولا در قوانینی که زمان اجرا را اعلام نمی کنند بلافاصله بعد از ابلاغ به دولت، توسط رئیس جمهور به مجموعه ابلاغ می شود و از آن زمان قابل اجراست البته اجرا نیاز به آیین نامه دارد و دولت باید آیین نامه را تدوین کند چون میزان تعرفه را دولت باید مشخص کند.

کد خبر: ۱۵۵٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha