هدف گذاری ایجاد ۴۰۰ هزار شرکت دانش بنیان در ۱۰ سال
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

هدف گذاری ایجاد ۴۰۰ هزار شرکت دانش بنیان در ۱۰ سال

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هفت هزار شرکت دانش بنیان داریم که به سرعت درحال توسعه هستند و انشاالله طی دهه آینده باید تعداد آن‌ها را به مرز ۴۰۰ هزار شرکت برسانیم.

به گزارش بازار، اقبال شاکری درخصوص الزامات و زمینه‌های تحقق شعار سال در پاسخ به سوالی درباره ضروت حرکت به سمت مدیریت جامع بین بخشی افزود: همانطور که اطلاع دارید، یک ماه پیش طرحی با عنوان جهش اقتصادی دانش بنیان در مجلس تصویب شد که ریشه اش بر می‌گردد به قبل از مجلس یازدهم. ما قبل از اینکه وارد مجلس بشویم در این حوزه‌ها کار می‌کردیم.

وی گفت: اگر بخواهیم در دنیا و بین همتایان و رقبای خودمان عرض اندام کنیم و بخواهیم حرفی برای گفتن داشته باشیم باید از دانش و فناوری در تولیدات استفاده کنیم. به این معنا که ما به جای اینکه خام فروشی تولیدات را داشته باشیم باید بتوانیم این مواد خام را تبدیل به کالاها و تولیدات و محصولات پیچیده، ارزشمند و تسهیل کننده زندگی مردم و صنعت کنیم که بتوان از آن‌ها استفاده کرد که الحمدلله تصویب شد و ابلاغ شد و به عنوان دستاورد بزرگ مجلس یازدهم می‌شود از آن یاد کرد.

شاکری ادامه داد: در ابتدای این طرح، تقریباً اقتصاد به ۹ بخش دسته بندی و پیش بینی‌هایی شده و مراجعی که یکی از آن‌ها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگری وزارت علوم هستند، موظف شدند نیازهای خودشان را عرضه کنند به بازار. یعنی به همین شرکت‌های دانش بنیان ارائه شود و نیازها و توانایی‌های شرکت‌های دانش بنیان، بررسی شوند و هرکدام که توانستند در آن زمینه تولید داشته باشند، براساس همین قانون از آن‌ها حمایت شود.

وی افزود: اگر این قسمت اول به خوبی انجام شود، تقریباً می‌شود گفت که عرصه شرکت‌های دانش بنیان در این طرح بخشی نیست که جدا از اقتصاد فرض شده باشد. این همان هماهنگی بین بخشی است که شما اشاره کردید. مخاطبین این قانون که دستگاه‌های اجرایی و دولتی هستند و آن‌هایی که خریدار این محصول هستند باید دلسوزانه وقت بگذارند و کار کنند که این نهضت حمایت از تولیدات و محصولاتی که به دست جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ما و کارآفرین و نواندیشان می‌خواهد انجام شود شیرینی آن را مردم بچشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: من فکر می‌کنم این قانون این ظرفیت و این پتانسیل را دارد که هماهنگی بین نیازهای اقتصادی کشور را ایجاد کند. اگر بخواهیم بگوییم بخش خصوصی باید مورد حمایت قرار بگیرد، اتاق بازرگانی یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌هایی است که باید از آن حمایت کند. یکی از کارهایی مجلس باید انجام دهد، نظارت بر اجرای به موقع این قانون است و علاوه بر قانون خوب، اجرای خوب هم لازم است که باید مجلس نظارت کند.

شاکری عنوان کرد: خبر خوب اینکه حدود ۷ هزار شرکت دانش بنیان داریم که به سرعت درحال توسعه هستند و انشاالله طی دهه آینده تعداد آن‌ها را به مرز ۴۰۰ هزار شرکت دانش بنیان باید برسانیم.

کد خبر: ۱۵۵٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha