۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
ضرورت توجه به صنعتی سازی در کشور| دولت زمینه پایداری بازار مسکن را فراهم کند
رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور تأکید کرد؛

ضرورت توجه به صنعتی سازی در کشور| دولت زمینه پایداری بازار مسکن را فراهم کند

گرگان- رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به ضرورت برنامه ریزی میان و بلندمدت در ساخت و تامین مسکن گفت: دولت باید زمینه استمرار تقاضا و پایداری بازار مسکن را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد مرتضوی، شامگاه سه شنبه در آیین افتتاحیه بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان در گرگان اظهارکرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم تکاپو و رونق در صنعت ساختمان برای تامین مسکن مورد نیاز مردم شتاب محسوسی گرفت.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان افزود: پس از هشت سال انفعال در دولت های قبلی در حوزه تولید مسکن، اقدامات خوبی در دولت جهادی و وزارت راه و شهرسازی برای تامین نیاز مسکن در کشور انجام شده است.

وی افزود: براساس آمارها به شش میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز داریم و قوه مجریه با همکاری سایر قوا مصمم است با بسیج همه منابع و امکانات کاستی های بازار مسکن را جبران کند.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: هر چند هدف گذاری برای ساخت و تولید چهار میلیون مسکن در چهار سال چشم اندازی امیدبخش برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است اما استمرار تقاضا و پایداری بازار باید در اولویت دولتمردان قرار بگیرد.

مرتضوی ادامه داد: با تقویت بخش تقاضا و نقش آفرینی تولیدکنندگان می توانیم شکاف موجود در بازار مسکن را برطرف کنیم و در این مسیر دولت تسهیلات خوبی برای امر سازندگی در بازار مسکن پیش بینی کرده است.

وی تاکید کرد: باید هرچه سریع‌تر قیمت تمام شده مسکن را مشخص و با اعلام شفاف قیمت، به سراغ امور اجرایی و ساخت مسکن برویم.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور ادامه داد: تمام اهتمام تولیدکنندگان بازار مسکن بر این اصل استوار است که ابنیه و مسکن باکیفیت برای مصرف کنندگان تولید کنند و مشکلات و چالش های مسکن مهر تکرار نشود.

مرتضوی گفت: در حوزه صنعتی‌سازی فاصله بسیاری با کشورهای پیشرو در صنعت ساختمان داریم؛ در حالی که نقش آفرینی صنعتی سازان ساختمان در برخی از کشورها به حدود ۵۰ درصد می رسد این رقم در کشور بسیار اندک است.

وی بیان کرد: در کشورهای مطرح، فعالیت های بخش غیرصنعتی صرفا در روستاها انجام می شود در غیر اینصورت تلاش برآن است که ساختمان ها صنعتی سازی شوند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور تاکید کرد: با صنعتی سازی ساختمان مدت زمان ساخت واحدهای مسکونی به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

مرتضوی افزود: افزایش سرعت ساخت و ساز و پیشی گرفتن از تورم و تلاطم بازار می تواند قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهد.

کد خبر: ۱۵۴٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha