۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
طرح‌های محیط زیستی پتروشیمی به ارزش تبدیل شده است
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

طرح‌های محیط زیستی پتروشیمی به ارزش تبدیل شده است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: اجرای طرح‌های محیط زیستی در صنعت پتروشیمی، به یک ارزش تبدیل شده است.

به گزارش بازار، مرتضی شاه‌میرزایی روز سه‌شنبه (۱۷ خردادماه) در همایش محیط‌ زیست دریایی و تالاب‌ها که همزمان با همایش ملی علوم و فنون دریایی در شهرستان ماهشهر برگزار شد، بیان کرد: برای نمونه، با عملیاتی کردن پروژه‌های جمع‌آوری گازهای همراه تولید نفت، برای کشور به‌ایجاد ثروت بیشتر تبدیل شده‌ است.

وی گفت: پیش از این، در دهه‌های گذشته، گازهای همراه نفت، زمینه‌های مختلف تخریب محیط زیست را به‌وجود آورده بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه صنعت پتروشیمی در حوزه محیط زیست خود را سربلند می‌داند، افزود: برابر با دستور وزیر نفت، هیچ پروژه‌ای بدون پیوست و مجوز محیط زیستی اجرایی نخواهد شد.

شاهمیرزایی ادامه داد: امروز پتروشیمی به صنعتی با رفتاری صادقانه تبدیل شده است و می‌تواند همراهی مطلوبی با محیط زیست داشته باشد.

وی گفت: محیط زیست یک اولویت انکارناپذیر است و توجه به آن باید همواره در دستور کار صنعت پتروشیمی قرار داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیان کرد: صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور تأثیرگذاری مستقیمی دارد که توسعه آن باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

شاهمیرزایی افزود: اجرایی شدن فازهای توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، موضوعی ضروری است که این اقدام‌ها در چارچوب الزام‌های محیط زیستی انجام خواهد شد.

شاهمیرزایی با بیان اینکه در کنار حفظ محیط زیست باید توسعه و تقویت اقتصاد کشور نیز مورد توجه قرار گیرد بیان‌ کرد: پارسال بیش از ۱۵ میلیارد دلار انواع محصولات پتروشیمی صادر شد.

وی ادامه داد: همزمان با نوسانات ارزی که پارسال در کشور ایجاد شد، منابع ارزی حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی باعث ایجاد تعادل نسبی در بازار شد.

مدیرعامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی گفت: از محل منابع ارزی حاصل از صادرات، حدود ۱۲.۵ میلیارد دلار از این درآمدها به سامانه نیما عرضه شد که تأمین‌کنندگی بخش مهمی از منابع ارزی کشور را در پی داشت.

شاهمیرزایی ادامه داد: با تعیین تکلیف فاز توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، این صنعت به‌موضوع بهبود فضای سبز و گسترش هرچه بیشتر آن اقدام می‌کند.

کد خبر: ۱۵۴٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha