خواستگاه شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی است
دبیرکل اتاق بازرگانی ایران:

خواستگاه شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی است

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران در نشست با مجمع نمایندگان استان تهران تأکید کرد: اتاق بازرگانی می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصاد ایران نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش بازار، نشست مجمع نمایندگان استان تهران با دبیر کل جدید اتاق بازرگانی ایران صبح امروز(سه‌شنبه ۱۷ خردادماه) در محل مجلس شورای برگزار شد.

مجتبی مدرس زاده دبیرکل اتاق بازرگانی کشور در تشریح این نشست، عنوان کرد: نشست امروز حول محور سند تحول اتاق بازرگانی ایران برگزار و رئوس مطالب سند تحولی و ظرفیت‌های اتاق بازرگانی را در حوزه های ملی و فراملی مورد بررسی قرار گرفت.

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در این مسیر از کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی بهره‌مند شویم و همچنین بتوانیم همپای تحولات اقتصادی دولت سیزدهم نقش مؤثری در پویایی اقتصاد کشور ایفا نماییم.

مدرس‌زاده با بیان اینکه اتاق بازرگانی می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصاد ایران نقش مهمی ایفا کند، گفت: در حوزه دانش بنیان که امسال مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز قرار داشت اتاق بازرگانی خود را مخاطب اصلی می‌داند؛ چرا که مهم‌ترین حرکت دانش بنیان‌ها در بخش خصوصی بوده و خواستگاه شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی است چرا که شتاب دهنده در حوزه دانش بنیان ها بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: در این جلسه همچنین در خصوص توانمندی‌های اتاق در شناسایی بازارهای بین المللی نیز مباحثی مطرح شد که اتاق می‌تواند در این حوزه نیز نقش مهمی در دیپلماسی اقتصادی کشور ایفا کند.

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که اتاق بازرگانی در دوره جدید روی آن تمرکز داشته توسعه و تحول در مرکز پژوهش‌ها و مرکز نوآوری اتاق بازرگانی ایران است که اتاق بازرگانی با توجه به صراحت قانون مبنی بر مشاوره دادن به سه قوه می‌تواند در این حوزه نیز نقش کلیدی ایفا کند.

وی تاکید کرد: در این جلسه همچنین از نقش فرهنگی و ادراک سازی اتاق در این شرایط اقتصادی نیز بحث شد؛ چرا که در حال حاضر اتاق بازرگانی با شبکه سرمایه انسانی متخصص خود می‌تواند در تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت و در فرآیند اخذ تصمیمات بزرگ به عنوان مشاوری دلسوز در کنار دولت به ایفای نقش تبیینی خود بپردازد.

مدرس زاده افزود: در پایان این نشست مقرر شد نشستی مشترک دیگری بین نمایندگان مجلس به میزبانی اتاق برای تشریح برنامه‌ها و وظایف اتاق و نحوه تعامل مؤثر بین مجلس و اتاق برگزار شود.

کد خبر: ۱۵۴٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha