۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
اوراق مرابحه عام دولت در بازار سرمایه کشف قیمت شد

اوراق مرابحه عام دولت در بازار سرمایه کشف قیمت شد

وزارت اقتصاد و دارایی به نیابت از دولت امروز اقدام به مظنه گیری اوراق مرابحه عام دولت در بازار سرمایه نمود که این اوراق برای سررسیدهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ کشف قیمت شدند.

به گزارش بازار، براساس اعلام وزارت امور اقتصاد و دارایی در خصوص برگزاری و حراج اوراق بدهی دولتی در سال ۱۴۰۱، وزارت اقتصاد به نیابت از دولت جمهوری اسلامی ایران، براساس قوانین و مقررات مربوطه نسب به انتشار اوراق مالی اسلامی با شرایط مندرج در جدول اعلامی امروز در بازار سرمایه اقدام به مظنه گیری نموده که پس از کشف قیمت، اوراق مرابحه عام با سررسید ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ و با نرخ سود ۱۸ درصد مبلغ ۹۷ هزار و ۹۲۴ تومان کشف قیمت شد.

همچنین اوراق مرابحه عام در سررسید ۲۶ ماهه برای ۱۴۰۳ نیز با نرخ ۱۸ درصد مبلغ ۹۵ هزار و ۲۴۰ تومان قیمت خورد.

اوراق مرابحه عام دولت در بازار سرمایه کشف قیمت شد

براساس اعلام وزارت اقتصاد اوراق منتشره شده از نوع مرابحه عام، کوپن دار و با تواتر پرداخت سود شش ماهه (پرداخت کوپن کوپن دوبار در سال) میباشند و معاملات مربوط به این حراج فردا چهارشانبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ انجام خواهد شد و حداقل حجم سفارش در هر یک از نمادهای مزبور ۵۰۰ هزار ورقه است.
نهادهاو مو ضوع بنده (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار ج. ا. ا از جمله شرکت‌های تامین سرمایه، صندوق‌های سرمایه گذاری، شرکت‌های بیمه‌ای و صندوق‌های بازنشستگی می‌توانستند در این جراج شرکت کنند و تقاضاهای خود شامل مبلغ مورد نظر درخواست (به صرف / کسر مبلغ اسمی) را تا ساعت ۱۱ امروز سه شنبه ۱۷ خرداد در سامانه مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ثبت کنند.

اوراق مرابحه عام دولت در بازار سرمایه کشف قیمت شد

پیرو اعلام وزارت اقتصاد مبنی بر حراج اوراق مرابحه عام دولت به صورت تدریجی (حراج‌های هفتگی) و همچنین پرداخت کامل سود شش ماهه اول به آخرین دارنده، لازم است نهادهایی که در نوبت‌های پس از اولین نوبت عرضه در حراج شرکت می‌کنند، به جدول سود روزشمار این اوراق که مبنای تسویه وجوه توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) است، توجه کنند. حاصل جمع مبلغ معامله و سود روز شمار تا مقطع خرید مبنای تسویه قرار خواهد گرفت. این اوراق با نماد آراد ۱۰۴ و آراد ۱۰۵ منتشر شده است.

کد خبر: ۱۵۴٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha