۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
واحدهای تولیدی استان همدان به صرفه جویی در منابع دولتی توجه داشته باشند
استاندار همدان:

واحدهای تولیدی استان همدان به صرفه جویی در منابع دولتی توجه داشته باشند

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی با سرعت بیشتری پیگیری و حل می‌شود، گفت: واحدهای تولیدی استان همدان باید در کنار تولید، به صرفه جویی در منابع دولتی نیز توجه داشته باشند.

به گارش خبرنگار بازار؛ علیرضا قاسمی فرزاد ظهر سه شنبه در یازدهمین کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان در سال جاری، گفت: دو واحد گلخانه‌ای، یک واحد تولیدکننده بذر و یک واحد مرغداری در زمینه مالی دچار مشکل شده‌اند که با مساعدت اعضای ستاد تسهیل راهکارهای لازم برای گره‌گشایی از واحدهای یاد شده ارائه شد تا بتوانند بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند و یک طرح گلخانه در نهاوند نیز برای بررسی بیشتر به جهاد کشاورزی استان همدان ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش این ستاد رفع موانع و مشکلات بر سر راه تولید کنندگان است تا چرخ تولید در استان همدان شتاب بیشتری بگیرد، افزود: تا کنون بیش از ۹۵ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان انجام و اجرایی شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه با همکاری موثر بین دستگاه‌های اجرایی استان همدان و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات واحدهای تولیدی با سرعت بیشتری پیگیری و حل می‌شود، عنوان کرد: واحدهای تولیدی استان همدان باید در کنار تولید، به صرفه جویی در منابع دولتی نیز توجه داشته باشند.

هزینه‌های شرکت‌های تولیدی باید منطقی باشد
استاندار همدان با بیان اینکه در شرایط تحریم واردات کالاهایی که مشابه‌ داخلی دارند توجیهی ندارد و هزینه‌های شرکت‌های تولیدی باید منطقی باشد، گفت: تولیدکنندگان با خرید کالای ایرانی و حمایت از تولیدات داخلی نقش مهمی در پیشبرد اهداف عالی کشور و تحقق شعار امسال دارند.

وی با یادآوری اینکه در مورد پرونده های کشاورزی اعطای تسهیلات باید با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی صورت گیرد، گفت: پنج واحد تحقیقات بذر اصلاح شده در استان همدان وجود دارد که از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان درخواست کرده‌اند تا بانک کشاورزی در راستای دریافت اقساط و بدهی شرکت‌ها، مساعدت داشته‌ باشد.

شرکت‌های تولیدکننده‌ی بذر، ملزم به تسویه تسهیلات متناسب با درآمد به شرط فروش محصول و بازپرداخت آن حداکثر تا سقف یکسال شدند

قاسمی فرزاد با بیان اینکه شرکت‌های تولیدکننده‌ی بذر، ملزم به تسویه تسهیلات متناسب با درآمد به شرط فروش محصول و بازپرداخت آن حداکثر تا سقف یکسال شدند، گفت: تسهیلات اعطایی به بخش کشاورزی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن برگشت داشته شود تا دیگر واحدهای تولیدی استان همدان از این ظرفیت استفاده کنند.

وی گفت: دولت احیای واحدهای راکد و نیمه فعال را در اولویت کاری خود قرار داده و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز، باید در این رابطه فعال‌تر از گذشته عمل کنند.

کد خبر: ۱۵۴٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha