۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
بحران سوخت در آمریکا

بحران سوخت در آمریکا

بهای بنزین در برخی از ایالت‌های آمریکا در هفته گذشته ۲۵ سنت افزایش یافت و بهای بنزین به طور متوسط در آمریکا به هر گالن ۵ دلار رسید.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گزارش داد بهای بنزین در آمریکا روندی صعودی دارد.

در ابتدا مجری شبکه سی.ان.ان گفت مصرف کنندگان آمریکایی انتظار دارند افزایش تولید نفت اوپک بتواند سبب کاهش بهای بنزین در آمریکا شود، اما به نظر نمی‌رسد که این موضوع به این زودی روی دهد. بهای بنزین در برخی از ایالت‌های آمریکا در هفته گذشته ۲۵ سنت افزایش یافت و بهای بنزین به طور متوسط در آمریکا به هر گالن ۵ دلار رسید. بسیاری از مصرف کنندگان از بهای زیاد سوخت در آمریکا حیرت زده شده اند.

در ادامه مجری شبکه از خبرنگار آن در نیویورک پرسید این موضوع تنها به آمریکا مربوط نمی‌شود، اما این موضوعی است که بر مصرف کنندگان در آمریکا به شدت فشار می‌آورد. مهم است که نمایندگان کنگره به این موضوع رسیدگی کنند. سئوالی که وجود دارد چرا بهای سوخت با وجود اینکه اوپک تولید نفت خود را افزایش داده است همچنان در آمریکا رو به افزایش است؟ آیا باید نفت بیشتری به بازار تزریق شود؟

خبرنگار در پاسخ گفت به نظرم آنچه که اوپک به بازار تزریق کرده است کافی نیست. اوپک تولید خود را افزایش داده است، اما این بسیار دیر روی داده است. این نگرانی وجود دارد که کمبود نفت خام به خاطر جنگ اوکراین به گونه‌ای باشد که حتی اوپک نتواند آن را حل و فصل کند. ما شاهد آن هستیم که بهای نفت بسیار بالاست. بهای نفت تگزاس اینترمدیت به بالاترین حد خود رسیده است. بهای بنزین در آمریکا و در سراسر جهان و در اینجا در منهتن در شهر نیویورک به حدود ۶ دلار در هر گالن رسیده است. نرخ متوسط ملی بنزین ۴.۸۶ دلار در هر گالن رسیده است. این ۲۵ سنت از هفته گذشته بیشتر است. هم اکنون ۱۰ ایالت در آمریکا برای هر گالن بنزین ۵ دلار یا بیشتر پرداخت می‌کنند. شاهد این وضعیت در ایندیانا و میشیگان و ایالت‌های غرب میانه آمریکا هستیم. متاسفانه این وضع همچنان ادامه دارد و ما شاهد افزایش بهای بنزین هستیم. من با شماری از رانندگان امروز صحبت کردم و آن‌ها گفتند هزینه سوخت آن به میزان ۱۰۰ دلار نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

وی افزود من با یک راننده صحبت کردم و او گفت در تامین هزینه سوخت خود عاجز شده است. او گفت دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد. او برای انجام کار خود به سوخت نیاز دارد. ما شاهد آن هستیم که هزینه‌ها رو به افزایش هستند. انتظار می‌رود نرخ متوسط ملی بهای بنزین در آمریکا به ۵ یا بیش از ۵ دلار برسد. این بر اساس آمار نهاد نظرسنجی وترون انجام شده است.

کد خبر: ۱۵۴٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha