۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
رایگان شدن قبوض برق بخش کشاورزی در صرفه‌جویی موثر است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

رایگان شدن قبوض برق بخش کشاورزی در صرفه‌جویی موثر است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تأثیر مثبت مشوق‌های در نظر گرفته شده برای مشترکان بخش کشاورزی، ابراز امیدواری کرد که این طرح با اطلاع‌رسانی مناسب مورد استقبال کشاورزان قرار گیرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، محمدجواد عسگری، گفت: مشوق‌های وزارت نیرو در بخش کشاورزی از جذابیت‌های لازم برای کشاورزان برخوردار است و انتظار می‌رود که کشاورزان با درنظر گرفتن شرایط دشوار صنعت برق برای تأمین برق کشور در فصل تابستان همکاری لازم را با وزارت نیرو داشته باشند.

وی افزود: بر اساس آنچه که اعلام شده قرار است کشاورزان در ۵ ساعت از پیش تعیین شده در بازه زمانی ساعات ۱۱ تا ۱۸ چاه‌های خود را از مدار خارج کنند و در ۱۹ ساعت دیگر از مزایای برق رایگان بهره‌مند شوند و با توجه به اینکه این ساعات از لحاظ علمی هم زمان مناسبی برای کشاورزی نیست، می‌تواند هم کمک به صنعت برق کشور و هم در کاهش هزینه‌های تولید کشاورزان مؤثر باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیر بالای بخش کشاورزی در اقتصاد ملی و در هم تنیدگی امنیت غذایی با امنیت ملی گفت: همواره باید به نقش و جایگاه کشاورزان شریف و زحمت‌کش در تولید محصولات غذایی مورد نیاز کشور توجه داشته باشیم و شرایط لازم را برای نقش‌آفرینی کشاورزان در اقتصاد ملی فراهم کنیم.

عسگری تاکید کرد: بر این اساس مطالبه جدی کمیسیون، جلوگیری از قطع برق الکتروپمپ‌های کشاورزی است، چرا که باعث کاهش عملکرد در واحد سطح شده و در افزایش هزینه تعمیر الکتروپمپ‌ها مؤثر است.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت افزود: انتظار ما این است که شرایط مورد نیاز برای تولید محصول همواره فراهم شود و در کمیسیون کشاورزی هم این موضوعات مطرح شد، اما به هر حال با توجه به شرایط ناترازی تولید و مصرف برق در کشور، چاره‌ای جز همکاری کشاورزان در کنار سایر اقشار از جمله صنایع و مشترکان خانگی و حتی ادارات برای پیشگیری از خاموشی نیست و لازم است وزارت نیرو و

وزارت جهاد کشاورزی همکاری لازم را برای اطلاع‌رسانی جامع به کشاورزان شریف و جلب مشارکت آنان را در این طرح به عمل آورند.

عسگری در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه با همکاری کشاورزان با دولت در موضوع برق، دولت نیز در سایر موارد حمایت‌های لازم را از کشاورزان برای تولید بیشتر و کمک به امنیت غذایی و اقتصاد کشور انجام دهد.

کد خبر: ۱۵۴٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha