۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
حذف معافیت مالیاتی ماشین آلات بخش صنعت زنگ خطر تولید است
رئیس سازمان صمت گلستان:

حذف معافیت مالیاتی ماشین آلات بخش صنعت زنگ خطر تولید است

گرگان- حسن زاده، رئیس سازمان صمت گلستان از حذف معافیت مالیاتی ماشین آلات و تجهیزات بخش تولید انتقاد کرد و گفت: این یک زنگ خطر برای تولیداست زیرا نوسازی و بازسازی تجهیزات به شدت کاهش خواهد یافت.

درویشعلی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: حذف معافیت مالیاتی برای واردات تجهیزات بخش صنعت در آینده‌ای نه چندان دور منجر به فرسودگی ماشین آلات حوزه تولید خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از فاصله ایجاد شده بین ارز نیمایی و آزاد اظهار نگرانی کرد و گفت: باید بپذیریم فاصله ایجاد شده بین ارز نیمایی و آزاد این نگرانی را ایجاد می‌کند که در چند سال آینده به مشکل شکاف قیمتی بین ارز دولتی و آزاد برخورد کنیم.

وی تک نرخی شدن ارز را تنها راه خروج از شرایط فعلی اعلام کرد و گفت: در غیر این صورت باز در سال‌های آینده اقتصاد کشور و تولید با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهند شد.

حسن زاده اجرای طرح درج قیمت تولید را منجر به حذف دلالان دانست و افزود: در صورت تداوم اجرای این طرح ۲۵ تا ۳۰ درصد قیمت محصولات کاهش خواهد یافت اما نیاز است تا در سطح ملی این طرح اجرا شود و همه از آن تبعیت کنند.

وی خواستار حمایت تمامی دستگاه‌های دولتی از صنعت و تولید استان شد و گفت: سال گذشته ۳۳۰ مصوبه در ستاد تسهیل استان داشتیم که بیشتری سهم آن متعلق به تامین اجتماعی، مالیات و محیط زیست بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از دریافت ۱۱۷ درصدی اداره کل امور مالیاتی استان در سال گذشته انتقاد کرد و گفت: این موضوع بسیار نگران کننده است زیرا وصول مالیات در سال جاری به طور قطع بیشتر از این میزان پیش بینی شده است و این درحالی است که حال صنایع تولیدی استان خوب نیست.

کد خبر: ۱۵۴٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha