۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
وضعیت جوجه‌ریزی در استان اصفهان مطلوب است | رتبه دوم استان در تولید مرغ گوشتی
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی اصفهان:

وضعیت جوجه‌ریزی در استان اصفهان مطلوب است | رتبه دوم استان در تولید مرغ گوشتی

اصفهان - دهقانی، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: وضعیت جوجه‌ریزی در اصفهان مطلوب است و با توجه به عدم معدوم‌سازی جوجه‌ها، نیاز مرغ گوشتی استان تا ۴۵ روز آینده تامین شده است.

علی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت جوجه‌ریزی در استان اصفهان مطلوب است و کفاف نیاز مرغ گوشتی استان اصفهان را در ۴۵ روز آینده می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هنوز هم تامین نهاده‌های طیور با توجه به حذف ارز ترجیحی دغدغه مرغداران است، گفت: از آنجایی که پیش‌بینی می‌شد میزان جوجه‌ریزی در استان اصفهان کاهش یابد اما با مساعدت تولیدکنندگان مرغ شاهد این هستیم که از ابتدای خردادماه تا امروز بالغ بر سه میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی شده است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در استان اصفهان معدوم‌سازی جوجه یک روزه به علت کمبود نهاده طیور انجام نشده است، تصریح کرد: اگرچه در برخی از استانها شاهد کاهش جوجه‌ریزی هستیم اما در استان اصفهان بالغ بر هزار و ۳۶۸ واحد فعال مرغداری با ظرفیت تولید ۳۲ میلیون قطعه به نوبت اقدام به جوجه‌ریزی می‌کنند.

رتبه دوم استان در تولید مرغ گوشتی
وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان یک هزار و ۸۵۰ واحد بهره‌برداری مرغداری به ظرفیت ۳۷ میلیون قطعه وجود دارد، گفت: اصفهان در تولید مرغ گوشتی جایگاه دوم را در کشور دارد.

دهقانی بیان کرد: در فروردین‌ماه امسال، هشت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه و در اردیبهشت‌ماه هم هفت میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری انجام شده است.

وی مهم‌ترین مسئله واحدهای مرغداری در استان اصفهان را در تامین نهاده‌های طیور دانست و افزود: چنانچه مسئله نقدینگی مرغداران با ارائه تسهیلات سرمایه در گردش توسط بانک کشاورزی حل شود، جای نگرانی برای جوجه‌ریزی در ماه‌های آتی نخواهیم داشت.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به محدودیت هایی که برای اصلاح نظام ارز ترجیحی انجام شد و با توجه به افزایش نهاده های دامی از ابتدای خردادماه تا امروز، جوجه ریزی مطلوبی داشتیم و جای نگرانی نیست.

وی تاکید کرد: پیش بینی می کردیم میزان تولید مرغ در استان کاهش پیدا کند اما با مساعدت مرغ داران جوجه ریزی مطلوب بوده است.

کد خبر: ۱۵۴٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha