۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
پرداخت افزایش‌ها ۲۵ و ۲۶ خرداد در حساب بازنشستگان
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد

پرداخت افزایش‌ها ۲۵ و ۲۶ خرداد در حساب بازنشستگان

موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: افزایش‌های مصوب دولت، بیست و پنجم و بیست و ششم خرداد در حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

به گزارش بازار، میرهاشم موسوی با اشاره به لحاظ این افزایش‌ها در پرداختی خرداد گفت: ما بنایمان بر این است که، چون پرداختی‌هایمان براساس حروف الفبا از بیستم شروع می‌شود و تا پایان ماه ادامه دارد، افزایش خرداد از بیست وپنجم و بیست وششم در حساب بازنشستگان واریز شود و مابه‌التفاوت ماه‌های فروردین و اردیبهشت هم در ماه‌های تیر و مرداد پرداخت خواهد شد.

وی در توضیح اینکه پرداختی‌ها درمدت زمان ۱۰ روزه انجام می‌شود، افزود: حدود چهار میلیون پرداختی داریم، که تجربه نشان داده باتوجه به زیرساخت‌های موجود در پرداختی‌ها دچار اشکال می‌شویم، و برای جلوگیری از هرگونه مشکل، زمان ۱۰ روزه برای پرداختی‌ها درنظر گرفتیم.

موسوی با تاکید بر ایجاد شرایط مطلوب برای مستمری بگیران این سازمان گفت: ما متعهدیم برای بازنشستگان شرایط حقوقی مطلوب ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی ما به بانک، ناشی از کسری منابع بوده و تاکید ما براین است که برای پرداخت حقوق دنبال استقراض از بانک نرویم، چون اثرات سوئی که در پیرامون حوزه اقتصاد شکل می‌دهد بسیار شکننده است و فشار را مضاعف می‌کند.

وی افزود:ما سال گذشته فقط در ماه اولی که حضور پیدا کردیم یک رقمی را مجبور شدیم از بانک قرض بگیریم که عدد خیلی پایین است شاید به پنج، شش درصد این عدد کلی نرسد، ولی بعد از آن اصرار و پافشاری کردیم که به هیچ وجه سراغ استقراض از بانک نرویم مگر در شرایط بحرانی.

موسوی گفت:درست است که کسری نقدینگی داریم، اما کسری تعهد نداریم و دولت اگر بخشی از بدهی‌اش را تأدیه کند ما مشکلی نخواهیم داشت. سال گذشته ۷۳ هزار میلیارد تومان دولت از باب تأدیه بدهی برای پرداخت به ما واگذار کرد که ما درتلاشیم بدهی گذشته دولت قبلی که به بانک رفاه بدهکار شدیم را بازپرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: ما سعی داریم ضمن این که فضای معیشت را در بحث‌های حقوق برای این بازنشستگان فراهم کنیم، باید خدمات خوبی هم تدارک ببینیم که یکی از مهمترین خدمات ما، خدمت درمانی است، آن هم درمان مستقیم که رایگان است و امروز مفتخریم حدود ۳۸۰ مرکز درمانگاهی و بیمارستانی و تخصصی را درقالب خدماتی که به این افراد ارائه‌ می‌دهیم داشته باشیم. در کنار این، بیش از ۵۰ هزار طرف قرارداد داریم که خدمت درمانی به آحاد جامعه به ویژه بازنشستگان که در اولویت اول خدمت‌رسانی در حوزه درمان هستند، درنظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۵۴٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha