۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
تصویب طرح جامع شهر جدید گلمان|  پیگیری تهیه طرح تفصیلی برای اراضی پیرامون دانشگاه تهران
در نشست شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران صورت گرفت؛

تصویب طرح جامع شهر جدید گلمان| پیگیری تهیه طرح تفصیلی برای اراضی پیرامون دانشگاه تهران

چهارمین نشست شورای عالی شهرسازی و معماری در سال جاری در محل این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در چهارمین نشست شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۱۴۰۱، مکان‌یابی احداث شهرک‌های مسکونی استان البرز، طرح جامع شهر جدید گلمان و گزارش در خصوص مصوبه طرح ساماندهی پیرامون دانشگاه تهران مورد بررسی قرار گرفتند.

در این نشست موضوعات یادشده پس از بررسی توسط کمیته‌های تخصصی، مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفتند.

طرح جامع شهر جدید گلمان در شرق شهر ارومیه در راستای تامین اراضی دولتی و پاسخگویی به نیازهای سکونتی سرریز جمعیتی ارومیه و شهرهای پیرامونی با ظرفیتی بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید.

این طرح ضمن پاسخگویی به نیازها با ارائه طیف وسیعی از کاربری های خدماتی شهری، فراشهری و برتر عامل افزایش سرانه‌ها و خدمات به خصوص خدمات بزرگ‌مقیاس گردشگری منطقه‌ای و ملی و در نتیجه عامل تعادل‌بخشی فضایی منطقه است.

گزارش در خصوص مصوبه طرح ساماندهی پیرامون دانشگاه تهران پیرو مصوبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۲۱ مبنی بر تهیه طرح تفصیلی برای اراضی پیرامون و تعیین تکلیف مردم توسط شورای عالی مورد پیگیری قرار گرفت.

با توجه به اینکه شهرداری به تکلیف مقرر در مصوبه مذکور عمل نکرده بود، موضوع یادشده در جلسه روز گذشته شورای عالی شهرسازی و معماری با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران مجددا بررسی و ضمن تاکید بر طولانی شدن تهیه طرح، مقرر شد طی دو هفته آینده موضع شهرداری در خصوص تهیه طرح توسط دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری، اخذ شود.

همچنین در این راستا تاکید شد در صورت عدم تهیه طرح توسط شهرداری، وزارت راه و شهرسازی راساً نسبت به تهیه طرح مطابق وظایف خود اقدام و نتایج را به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اعلام کند.

کد خبر: ۱۵۴٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha