۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
تداوم افزایش قیمت نفت در پی عرضه‌های محدود طلای سیاه

تداوم افزایش قیمت نفت در پی عرضه‌های محدود طلای سیاه

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه به دلیل کاهش محدودیت‌های سختگیرانه ناشی از بهبود کووید-۱۹ در چین و افزایش تقاضای این کشور، افزایش یافت.

به گزارش بازار، در معاملات روز گذشته، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۹ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش به ۱۱۹ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۲۵ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش به ۱۱۸ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید.

تحلیلگران موسسه ANZ Research در یادداشتی اعلام کردند که افزایش سفرها در چین به دلیل کاهش محدودیت‌های ناشی از بهبود کرونا در چین، افزایش تقاضا برای نفت در هفته های آینده را در پی خواهد داشت.

پکن و مرکز تجاری شانگهای در روزهای اخیر پس از دو ماه قرنطینه دردناک برای جلوگیری از شیوع نوع Omicron به حالت عادی بازگشته اند. همچنین، ممنوعیت های ترافیکی لغو شد و رستوران ها برای صرف غذا در روز دوشنبه در بیشتر نقاط این کشور باز شدند.

عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت، قیمت فروش رسمی ژوئیه (OSP) برای نفت خام سبک خود به آسیا را از ۲.۱۰ دلار به قیمت ۶.۵۰ دلار نسبت به قیمت نفت عمان/دبی افزایش داد. این اقدام عربستان درست پس از اینکه قیمت ها به دلیل نگرانی از اختلال در عرضه روسیه به بالاترین حد خود رسیده، است.

هفته گذشته، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش که اوپک پلاس نامیده می شوند، تصمیم گرفتند تولید خود را برای ماه های جولای و آگوست ۶۴۸ هزار بشکه در روز یا ۵۰ درصد بیشتر از برنامه ریزی قبلی افزایش دهند.

این در حالی است که همچنان تردیدها درباره عرضه نفت وجود دارد.

استفان اینس، شریک مدیریت دارایی SPI، در یادداشتی گفت: «در حالی که افزایش اهداف ماهانه جدید همچنان توسط مشارکت‌های متناسب از سوی همه شرکت‌کنندگان (از جمله روسیه) هدایت می‌شود، انتظار افزایش نزدیک به رقم اصلی غیرواقعی است.»

نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده احتمالاً هفته گذشته کاهش یافته، در حالی که ذخایر بنزین و تقطیر افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۵۴٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha