۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
مقاومت مهم ۱۸۷۷۵ دلار در برابر طلا| احتمال ریزش بیشتر از افزایش قیمت است
تحلیل بازار جهانی طلا؛

مقاومت مهم ۱۸۷۷۵ دلار در برابر طلا| احتمال ریزش بیشتر از افزایش قیمت است

عدم موفقیت طلا در عبور از خط مقاومت مهم ۱۸۷۵ دلار منجر به ریزش و اصلاح قیمت شده و اکنون احتمال اصلاح قیمت بیش از افزایش آن است.

به گزارش بازار، قیمت طلا علیرغم افزایش قیمت نسبتا چشمگیر خود در روزهای پنجشنبه و جمعه، نهایتا از روز یکشنبه مجددا دچار اصلاح شده و برای مدتی نیز به زیر ۱۸۵۰ دلار رسید.

امروز قیمت هر انس طلا در زمان نگارش این گزارش حدود ۱۸۵۱ دلار بوده که دلیل این ریزش، انتشار آمارهای اقتصادی بسیار مهم که قرار است این هفته از سوی فدرال رزرو منتشر شود.

از سوی دیگر، در اروپا نیز همه نگاه ها به سیاست های احتمالا جنگ طلبانه ای است که بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ بهره بانکی در نظر گرفته است.

در آمریکا نیز البته قرار است قدرال رزرو، مرحله بعدی افزایش نرخ بهره بانکی را در ماه سپتامبر اعمال کند؛ خبری که به محض انتشار در آخرین روزهای هفته گذشته منجر به ریزش سنگین بسیاری از بازارهای مالی مانند طلا و دارایی های ریسک پذیر مانند کریپتو شد.

انتشار آمار قدرتمند مربوط به حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) نیز شانس سومین افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره را در ماه سپتامبر افزایش داده که این، به نوبه خود بر احساسات بازار تأثیر گذاشت.

با نگاه به چند روز آینده، اتخاذ سیاست پولی جدید بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه و همچنین، انتشار شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) ماه می، کاتالیزورهای اصلی و محرک قیمت در این هفته محسوب می شوند.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا
علیرغم سیگنال‌های مثبت اخیر MACD و RSI، قیمت طلا همچنان در رادار فروش باقی مانده که ناشی از تشکیل یک الگوی نمودار نزولی در حال افزایش سه هفته‌ای است.

همچنین ناتوانی طلا در عبور از همگرایی EMA های ۵۰ روزه و ۱۰۰ روزه و همچنین خط مقاومت گُوِه تشکیل شده یعنی ۱۸۷۵ دلار، مقداری امید فروشندگان برای فروش را بالا برده است.

لذا تا زمانی که طلا نتواند مقاومت کلیدی ۱۸۷۵ دلار را بشکند، نمی توان به آغاز روند صعودی برای بازار این فلز گرانبها امیدوار بود.

مقاومت مهم ۱۸۷۷۵ دلار در برابر طلا| احتمال ریزش بیشتر از افزایش قیمت است

با این حال، لازم به ذکر است که فروشندگان فلز به اعتبار ۱۸۴۰ دلاری نیاز دارند تا دوباره کنترل را به دست گیرند. پس از آن، یک مسیر به سمت جنوب به سمت پایین سالانه نزدیک به ۱۷۸۰ دلار را نمی توان رد کرد.

از سوی دیگر، شکستن موفقیت آمیز مانع ۱۸۷۵ دلاری باید با موفقیت از پایین ترین سطح مارس ۱۸۹۰ دلار و همچنین از آستانه ۱۹۰۰ دلار عبور کند تا خریداران شمش را خوشحال کند.

کد خبر: ۱۵۴٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha