۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
راه‌اندازی قطارهای فوق‌العاده و ممانعت از برقراری پروازهای چارتر در ایام اربعین
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد

راه‌اندازی قطارهای فوق‌العاده و ممانعت از برقراری پروازهای چارتر در ایام اربعین

رییس کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین از تشکیل قرارگاه‌های عملیاتی در زیربخش‌های جاده‌ای، ‌ریلی و هوایی و متناظر آن در استان‌ها اعم از پایانه‌های مرزی و ‌مبادی فرودگاهی خبر داد.

به گزارش بازار، شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در دومین جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین در ستاد وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و افزایش قابل توجه مسافران نسبت به سال‌های گذشته بعد از پایان یافتن دوران محدودیت ناشی از بیماری کرونا و تقارن زمانی ایام اربعین با اوج سفرهای تابستانی، وظیفه پاسخگویی به سفرهای داخلی نیز در کنار سفرهای اربعین وجود دارد.

وی بر همکاری همه نهادها از جمله نیروهای مسلح (به ویژه‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) و شهرداری‌ها (شرکت واحد اتوبوسرانی) در تامین ناوگان مورد نیاز برای جابجایی زایران در هماهنگی با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد.

افندی‌زاده ادامه داد: ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی و ارتقا و بهبود پایانه‌ها برای خدمت رسانی به زائران در کنار اقدامات تکمیل واریانت‌های در حال احداث‌ در اولویت اقدامات قرار دارد و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با همکاری واحدهای استانی باید تمامی تلاش و کوشش خود را در این راه بکار بندند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی و انجام اقدامات مربوطه در کوتاه‌ترین زمان ممکن تا قبل از برگزاری مراسم و اهمیت انجام آن مبتنی بر تجربیات سال‌های گذشته با هدف جلوگیری از مسایل و مشکلات قبلی تاکید کرد: هرگونه درخواست مجوز از سوی سازمان‌ها و نهادهای مسؤول باید تا پایان خردادماه از طریق کمیته تعیین تکلیف شود.

افندی‌زاده با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از تمامی امکانات و پتانسیل‌های موجود برای ارایه خدمات جابجایی به زائران حسینی و مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای ستادی و استانی، ‌ از تشکیل قرارگاه‌های عملیاتی در زیربخش‌های جاده‌ای، ‌ریلی و هوایی و متناظر آن در استان‌ها (پایانه‌های مرزی، ‌مبادی فرودگاهی) خبر داد و گفت: این قرارگاه‌ها در هدایت و راهبری امور اجرایی بسیار موثر و کارا و در پایش اقدامات تا حد زیادی بازدهی را بالا خواهد برد.

راه‌اندازی قطارهای فوق‌العاده و افزایش ظرفیت صندلی و ریل باس برای جابجایی زائران
افندی‌زاده، استفاده بیشتر از حمل و نقل ریلی را به موازات توجه به حمل¬ونقل جاده‌ای، ‌ مورد تاکید قرار داد و گفت: شرکت راه‌آهن، ‌ علاوه بر راه‌اندازی قطارهای فوق¬العاده و افزایش ظرفیت صندلی و ریل باس، نسبت به عدم پیش فروش ۱۰۰در صدی بلیت‌های قطار به منظور افزایش پاسخ‌دهی به تقاضای سفر زائران به ویژه در هنگام برگشت مسافران اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه حمل‌ونقل هوایی از حساسیت اجتماعی بیشتری در مقایسه با سایر شیوه‌ها برخوردار است، تعیین سقف نرخ بلیت به مقصد عراق و قابلیت استرداد آن در راستای اجرای دستور وزیر مد نظر قرار بگیرد و سازمان هواپیمایی ضمن نظارت بر عملکرد شرکت‌های مربوطه در رعایت قیمت تعیین شده در فروش بلیت، مکلف به ممانعت ‌از برقراری پروازهای چارتر است.

رییس کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم با شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی در تامین سوخت ناوگان در حال انجام است، گفت: با هدف هماهنگی برنامه‌ها و اقدامات، دوره زمانی ایام اربعین ۱۶ شهریور (۱۰ صفر) تا ۳۱ شهریور (۲۵ صفر) تعیین شده است.

به گفته افندی‌زاده باتوجه به حجم مورد پیش‌بینی زائران خارجی ورودی به کشور به ویژه از مرزهای شرقی (کشورهای پاکستان و افغانستان)، برنامه‌ریزی تامین ناوگان، ‌ خدمات اسکان موقت و ایمن سازی محورهای مواصلاتی به مرزهای شرقی نیز در دستور کار کمیته قرار گرفته است.

گفتنی است دومین جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین در ستاد وزارت راه و شهرسازی به ریاست شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل و رییس کمیته و مشارکت اعضا و مدعوین تشکیل و ضمن مرور اقدامات اجرایی، برنامه‌های آتی تعیین و مصوب شد.

در این جلسه هریک از دستگاه‌ها گزارش اقدامات انجام شده خود را به همراه موانع و مشکلات پیش رو در راستای مصوبات نشست قبلی، ‌ توضیح دادند وگزارش مختصری نیز در مورد اقدامات انجام گرفته شامل بازدیدهای میدانی، ‌ نشست‌های هماهنگی و برنامه‌ریزی با زیربخش‌های جاده‌ای و ریلی و ... توسط دبیر کمیته حمل‌ونقل و سوخت، ارائه شد.

کد خبر: ۱۵۴٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha