۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
محدودیت سنی اعزام حجاج ۶۵ سال است| تاکنون مسافری با علائم آبله میمون گزارش نشده است
سرپرست معاونت هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری:

محدودیت سنی اعزام حجاج ۶۵ سال است| تاکنون مسافری با علائم آبله میمون گزارش نشده است

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تاکنون آماری از ابتلا به آبله میمون گزارش نشده است، اعزام حجاج کمتر از ۶۵ سال بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن خوشخو سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص شرایط و ضوابط حج ۱۴۰۱ گفت: حجاج بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت باید سه دوز واکسن را تزریق کرده باشند و اعزام افراد بالای ۶۵ سال به حج بر اساس ضوابط کشورعربستان ممنوع شده است.

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه افزود: با توجه به توافقات انجام شده با کشورعربستان واکسن سینوفارم مورد تایید واقع شده است و با تمهیدات لازم از سوی سازمان حج و وزارت بهداشت گواهینامه لازم به حجاج ارائه خواهد شد.

خوشخو در ادامه با اشاره به کاهش محدودیت های پروازی در دنیا خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورها محدودیت های پروازی را حذف کرده اند و فقط QR-Code واکسن مهم است.

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در مورد آبله میمون گفت: با توجه به اینکه مسئولیت ورود مسافران به لحاظ رعایت الزامات بهداشتی برعهده وزارت بهداشت است، تاکنون آماری از ابتلا به آبله میمون اعلام نشده است.

خوشخو در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ پرواز درهفته از کشور به عتبات برقرار است و از تمام شهرهایی که درخواست باشد و زائر وجود داشته باشد پرواز برقرار می شود. سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در ارتباط با سفر اربعین نیز گفت: با توجه به اینکه در ایام اربعین پیک یک هفته ای داریم قطعا تمهیدات لازم انجام خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۴٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha