۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
تسهیل روابط تجاری ایران و قطر درنشست تجار و بازرگانان

تسهیل روابط تجاری ایران و قطر درنشست تجار و بازرگانان

نشست تجار و بازرگانان ایرانی در نخستین روز سفر بزرگترین هیات تجاری ایران به قطر در دوحه برای تسهیل روابط تجاری دو کشور برگزار شد.

به گزارش بازار، نشست تجار و بازرگانان ایرانی باحضور وزیر نیرو، رئیس سازمان توسعه تجارت و سفیر ایران در قطر برگزار شد.

وزیر نیرو که ریاست هیات تجار وبازرگانان را در این سفر دارد، گفت: در ۹ ماهه که از فعالیت دولت گذشته است، میزان روابط با کشورهای همسایه رشد قابل توجهی داشته است.

محرابیان با تاکید بر اینکه بازار قطر، بازاری بکر و آماده برای حضور تجار و بازارگانان ایرانی است، از امضای سند پشتیبانی از بخش خصوصی ایران و قطر با هدف توسعه همکاری‌های تجاری بین دو کشور خبر داد.

وی افزود: روابط اقتصادی با کشورهای همسایه ۴۵۰ درصد رشد داشته است که این رشد در سه ماه اخیر به ۹۰۰ درصد رسیده است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در جمع تجار ایرانی از راه اندازی مرکز تجاری ایران در قطر برای پشتیبانی و حمایت از بازرگانان خبر داد. پیمان پاک گفت: برای توسعه تجارت بین دو کشور، موضوع حمل و نقل و روابط بانکی اهمیت ویژه‌ای دارد.

سفیر ایران در قطر نیز در این نشست گفت: تجار و بازرگانان نمایندگان حقیقی کشورمان در قطر هستند و وزارت خارجه ارتباط تجار ایرانی و قطری را تسهیل خواهد کرد.

همچنین رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر، با اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه تجارت گفت: در اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر به دنبال این هستیم که یک الگوی ویژه از همکاری بخش دولتی و خصوصی در قطر ارائه کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در نشست تجار وبازرگانان ایرانی در قطر افزود: پس از سفر رییس جمهور کشورمان به قطر و سفر امیر قطر به تهران، انتظارات برای توسعه روابط تجاری افزایش یافته است و باید شاهد گسترش روابط تجاری دو کشور باشیم.

بخش خصوصی باید روابط تجاری پایدار و استاندارد ایجاد کند و استانداردهای مربوطه را نیز به خوبی رعایت کند.

صفری با اشاره به اینکه روابط تجاری دو کشور در سال‌های گذشته رشد منفی داشته ابراز امیدواری کرد با حضور تجار و بازرگانان ایرانی در قطر روابط تجاری بین دو کشور گسترش یابد.

کد خبر: ۱۵۴٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha